Händig med sprayfärg

I dag är det första december och jag vaknade med ett pyssel-och-pyntbegär av sällan skådat slag.
Efter ett kokt ägg och en kopp med gudomligt kaffe studsade jag upp på vinden och hämtade ner den bruna jullådan.
Det är lika spännande varje år att öppna den där lådan, för jag lyckas alltid glömma av vad jag har i den, från år till år.
I dag blev det till exempel en väldigt angenämen överraskning att jag inte bara hade en, utan två ljusslingor liggandes bland söta luciatåg, lyckliga tomtar, färgglada julgranskulor, vackar julstjärnor och...
-VAFAN! Jag hade ju faktiskt lyckats förtränga att jag köpte oranga lampor/julstjärnor för två år sedan. Skit också. Det går ju inte att ha oranga stjärnor här hemma där allt är svart, vitt eller babyrosa.
De passade ju väldigt bra hemma hos mig och exet, där det mesta gick i jordnära färger, som brunt, vitt och beige, varpå det oranga blev en härlig färgklick. Men till babyrosa känns det ju inte helt klockrent!

Nu gällde det för mina grå att samarbeta, och det var nog en bra dag, för jag fick snilleblixtidé med en gång.
Klockan 09.00 msn:ar jag världens bästa bror och frågar om han är vaken, för nu behövde syrran komma in till stan snarast möjligt och lite sällskap är ju aldrig fel. (Att få åka BMW är ju heller aldrig fel).

Jag skrev en snabb liten inköpslista innehållandes:
strumpebyxor (One step a head hela tiden. Man vet ju aldrig när man behöver dem).
vita lampskärmar
stearinljus
mossa
vinglögg (Kommer ju underbara vänner på besök i morgon -första advent).
pepparkakor
amaryllisar
lådvin
Och sist men absolut inte minst, min snilleblixt... Vit färg på sprayburk!

Efter två timmars pyntande och fixande hemma kommer brorsan glidandes i sitt svarta monster och vi gasar in mot Nordstan, -där det var ett rent helvete att ta sig fram.
Vad GÖR alla människor ute en lördagsförmiddag? Har de inget bättre för sig än att stressa runt som idioter på Nordstan?
Jag fick panik efter ungefär fem sekunder av armbågar, Åhlenspåsar, visselpipstjut (eftersom någon tyckte att det var en strålande idé att ha en brottningsturnering mitt i Nordstan idag) barnskrik och allmän stress.
AAARRGGHHH... Ta mig härifrån, snälla!
Vi tar ett målmedvetet varv på systemet och plockar upp vinet och glöggen innan vi snabbt flyr fältet och åker till Bauhause i Bäckebol istället.
Där fyller jag korgen med allt resterande från min lista (bytte ut Amaryllisen mot en orkidé eftersom den var finare..Bli inte besviken kära sambo) och åker nöjt hem efter att ha spenderat MASSOR av pengar...

Nu ligger det fyra halvvita stjärnor på balkongen och väntar på att få lite mer färg över sig, så det är nog bäst att jag tillfredsställer dem snarast, så att de är klara till imorgon

image47.

Tack brorsan för att du är så underbar, och pepparkakorna kan du ju behålla som tack för hjälpen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0