julpysseldag

Idag har det skapats på avdelningen, vill jag lova!
Tomtar, snögubbar, änglar, julkort och hårdrockare... Jag hade ju rätt såklart. Det blev en härlig dag!
Barnen har varit underbart kreativa och tillverkade fantastiska figurer, omringade av lim, glitter, vadd, garn och paljetter, och allt detta, trots att de blev halvt förblindade av fröken Babbels ideligen blixtrande kamera.

Det mumsades på pepparkakor, klipptes vykort, limmades vingar och målades huvuden.
Ungarna var rekordsnabba i bamba och kom upp, direkt in efter rasterna.
Konstigt! I vanliga fall är de sjukt sega från bamba och släpar sig in, ibland 5 minuter efter att skolklockan ringt in från rast, babblandes och bubblandes på någon viktig yo gi yoh händelse, sandlådans fuktighet eller vad som ska hittas på till nästa rast! Det gäller ju att ligga steget före. Ungefär som när jag på måndag eftermiddag tänker, att snart är det helg igen... Vad ska jag göra för roligt då?



En av de fantastiska änglarna som kom till världen, tack vare flitiga barnhänder, idag.
Älskar håret på henne!
De flesta änglar jag känner till har långt, fluffigt, vackert hår med underbara lockar och vackert fall.
Den här fantastiska skapelsen har bara ett stort, blont fluff och en härligt grön pussmun.

Jag kan nog inte säga det tillräckligt många gånger, så med risk för att bli tjatig måste jag säga det igen.
De flesta dagar på året, älskar jag verkligen mitt jobb!

image71

Fröken Babbel och Bridget Jones!
Jag förstår precis varför föräldrarna på min avdelning känner sig trygga och har fullt förtroende för oss pedagoger som jobbar där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0