Lyckliga jag!

Jag är verkligen lyckligt lottad, som har så underbara vänner, som jag faktiskt har.
Igår skulle min älskade sambo jobba hos P.G Gyllenhammar ute i Onsala där P.G skulle ha någon fin middag och sambon skulle vara servitris.
Detta innebar ju dock att jag blev alldeles ensam kvar i stora Göteborg.
Vad skulle jag göra nu?

Det är här mina andra vänner kommer in i bilden. Fantastiska Mr Amazing och Snygg-Peter lovade min sambo att de skulle passa mig under lördagsnatten, och de kom till och med och hämtade mig på kvällen.
"Har du ätit något?"  Frågar Mr Amazing när jag sätter mig där bak i bilen!
Jag skäms lite när jag motvilligt måste erkänna att allt jag stoppat i mig var Keso med lingonsylt och lite nötter. Vuxna människa!!! Snart 30 år och kommer inte för mig att göra middag bara för att jag var ensam...
"Keso gills inte! Säger Mr Amazing strängt. "Jag har köpt mat till mig  och Snygg-Peter. Det räcker till dig med."
Jag satt där bak som en olydig flicka och och kände mig jättedum.
Inte nog med att de var tvugna att ta hand om mig en lördagskväll,de var tvugna att se till att jag åt ordentligt också...

Det blev dock en härlig middag (killarna delade med sig brodeligt) med röd curry, ris och kött blandat med xcider och en hel del youtubande.
Vi lirade verkligen musik hela kvällen och det blev allt från Axl Rose och Elton Johns hyllning till Freddie Mercury till The Games feta diss mot 50 cent i The funeral (100 more bars), Nina Gordons underbara version av N.W.A:s Straight Out Of Compton och Hammarbyklackens tolkning av Kentas Just idag är jag stark.
Vi byttes om alla tre att få sitta vid datorn och bestämma låtar.
Det är verkligen helt sjuk att ALLT (eller nästan allt då jag kunde inte hitta Honey Is Cool och Girlsmen) finns på Youtube. Fascinerande!  

Efter att xcidrarna, maten, dipen och ölen var slut (och tv:n hade pajat) promenerade vi ner mot stan och evighetskön in till Deep.
De var verkligen underbara mot mig under kvällen, killarna.
De hämtade xcidrar åt mig, öppnade dem och stoppade dem i handen på mig. De gav mig bästa platsen i soffan och satt tålmodigt och lyssnade på musiken jag valt. De såg till att jag inte frös när vi stod i kön och de erbjöd sina barstolar åt mig inne på Deep. Jag hade en jättetrevlig kväll, som tyvärr tog slut alldeles för fort.
Men det ska jag säga killar. Ni får passa mig igen NÄR ni vill!

image50
Världens bästa passare!

Idag hade vi en liten get together med vänner hemma hos oss, där vi drack glögg och julmust, smarrade på lussebullar, pepparkakor, Aladdinchoklad, klementiner, baconrullade fetaostdadlar och lyssnade på fina julbitar!
Vi var på Frölunda torg innan och handlade inför kalaset, sambon och jag, och när vi sedan satt i bilen på väg hem blev vi jättetörstiga av allt handlande.
Då det är första advent fick vi ju lov att öppna upp vinterns första julmust, vilket vi gjorde och klunkade i oss...
"Bööörrp"
Båda två rapade som karlar och sambon sa förskräckt:
"Nej fy, vilka svin vi är!"
Då tittar vi på varandra (och det här är sant, jag lovar) och säger i kör:
"Men söta svin!"
Sedan skrattar vi glatt åt att vi än en gång tänkt och sagt samma sak, fortsätter rapa och susar hem för att förbereda vännernas nerdimpande!

image48
Kolla in mina stjärnor som jag försökte spraya vita... De blev ju rosa, vilket är helt PERFEKT!!!!

Tack för en trevlig kväll mina vänner!
Får se vad vi hittar på till 2:a advent. Kanske bjuds det på pyssel och Luciatåg då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0