Paket nr 5

"Titta på godisschemat"  Viskar min kollega till mig, när jag med andan i halsen, kommer till jobbet idag.
Där, på den röda brickan, under mitt namn och på dagen onsdag, ligger det ett fyrkantigt litet paket med nr 5 på. Min underbara kollega har nämligen klurat ihop en julkalender med små paket till oss andra på avdelningen.
Hon är så fin.
Jag kallar henne för Bridget Jones, för de är SJUUUKT lika, de två kvinnorna.
När jag ser Bridget på tv, ser jag min kollega och när jag ser min kollega göra vissa saker eller hör henne säga vissa saker så är det Bridget som pratar. Det är min humor det ;)

Ni vet scenen där Bridget och Daniel Cleaver ska få till det på vardagsrumsgolvet och han säger:
"Now, these are very silly little boots, Jones..."
"And this is a very silly little dress..."
"And these are... -Fuck me! Absolutely enormous pants"

Häromdagen kom min kollega fram till mig och skrattade. Hon öppnade upp sina byxor lite och hade... Japp! Enormous pants på sig! Då skrattade vi gott.

Oj,vad jag gillar henne!
Alltid lika snäll och alltid lika rolig. Vi har egentligen inte alls samma humor och i början av vårt arbetskamratsskap var hon till och med lite rädd för mig, men vi kompleterar varandra otroligt bra och hon är en sådan människa jag bara inte kan bli arg på.
Inte för att jag går runt och vill bli arg på folk, men vissa människor kan man inte ens irritera sig på, trots att de gör saker som du i normala fall skulle ogilla. Sådan är min kollega...
Hon är en riktig slarver, där jag vill ha ordning. Hon vill att alla barnen ska vara ute i ur och skur, medan jag tycker att, vill inte jag vara ute i regnet, ska väl de slippa med. Hon är en av de som står för uttrycket: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!
Det finns som fan dåligt väder. Det finns till och med skitdåligt väder...
Men det GÖR inget att vi är så olika, för hon är en av de bästa kollegorna jag någonsin haft och jag hoppas att jag får jobba ihop med henne många år framöver.

Förra året fick jag en jättefin skål av henne i julklapp, som hon hade gjort själv. Året innan dess fick jag hjärtformade formar att göra plättar i och en jättesöt handduk...  Vad har hon fått i julklapp av mig genom åren?
INGENTING!!!
Snacka om att jag har haft dåligt samvete för det, men jag tänker ju bara inte!
Skärpning på mig detta året helt enkelt!

Underbara kollega!
Finns det något särskilt du önskar dig i julklapp eller ska jag bara se vad jag kan hitta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0