Världsligt

Hur vet man om man är kär egentligen?
Är det när man tänker mycket på en person och saknar personen i fråga när man inte är med varandra, eller är det djupare än så?
Krävs det konstant pirr i magen och härlig nervositet inför att träffa personen för att vara kär, eller räcker det att man känner man tycker om någon oerhört mycket och vill vara med denne så mycket som möjligt?

Och när vet man sedan att man är ett par?
Är det så att man bara vet eller krävs det att man ändrar statusen på facebook till "in a relationship"  för att det verkligen ska vara på riktigt?
Eller räcker det helt enkelt med att man inte vill vara, och därmed inte är med någon annan än den andra personen i fråga.
Det var mycket enklare när man var liten och frågade chans. Då var det ett rakt JA eller NEJ och det fanns liksom inga frågetecken.
Fast det är klart. När man skickade små lappar med chansfrågan så fanns det ju oftast en ruta att kryssa i som hette "kanske" förutom "ja" och "nej" -rutorna och den var ju lite jobbig att få. Då visste man ju fortfarande inte riktigt...

Jag tror att jag är kär, men jag vet inte riktigt.

Kommentarer
Postat av: Erik

:)
Kärfrågan.. Jag tycker väl att det är så att när man bara vill vara med EN person (gärna heeeela tiden eller så ofta som möjligt) så är det väl att vara kär =)

/ Nattsuddaren E

2007-12-31 @ 01:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0