Fläskläpp

Vattuman - Gör det i vattnet

Pålitlig.
Attraktiv.
Bra på att kyssas.
Helt i mitt eget slag.
Älskar att vara i seriösa förhållanden.
Kan vara väldigt klumpig men försöker att inte vara det.
Tar mig an alla möjliga olika projekt.
Stolt över mig själv, vad jag än gör.
Slarvig och oorganiserad.
Underbar älskare... När jag inte sover.
Extrem tänkare.
Älskar i regel mina husdjur mer än min egen familj.
Kan vara VÄLDIGT irriterande för andra när jag ska förklara något eller berätta en historia.
Oförutsägbar.
Överstiger alla dina förväntningar.
Slåss inte.
Tar dig med storm...

Där har ni mig, och vad tycks? Stämmer det?
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag åkte på smäll idag... -Av en tjej!
Och inte nog med det. Jag åkte på smäll av en tjej i andra klass!

Jag har spenderat större delen av min jobbdag med att bråttas med arga, envisa, starka och bestämda barn, jagat ner dem från bord, och dragit fram dem när de har krälat runt under samma bord. Jag har lirkat och trixat, smålurats och fixat för att få dem dit jag vill.
Jag menar; Jobbigt för dem att jag är en stark och envis elevassistent som inte backar för en fläskläpp eller ett bett i armen.
Jobbigt för dem att jag fortfarande kan slänga upp dem över axeln (de flesta i alla fall) och trampa ut ur rummet om jag måste och jobbigt för dem att jag aldrig ger mig. No matter what!

Men trots att det har varit en väldigt påfrestande och energikrävande dag har det varit en bra dag.
Det har äntligen hänt lite och jag har äntligen fått jobba lite.
Men det ska ju i sanningens namn sägas att det var hur skönt som helst, kl 13.20, att få komma tillbaka till "min" avdelning och motta kramarna från barnen som har saknat mig.
"Fröken Babbel, var har du varit hela dagen?"
"Jag har ju börjat vara på en annan avdelning på måndagar."
"Kommer det alltid att vara så? Har vi förlorat dig på måndagar?"

Åh, vilket härligt jobb jag har ändå!

Nåja! Dags att ta hand om disk och tvätt innan jag deckar i soffan.
 
Och Mr Amazing!
I morgon kommer vi, och förväntningarna är enorma!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0