Tisdag

"VET du hur gammal du börjar bli?" Frågade min pappa för ett tag sedan, när jag var och hälsade på i mina föräldrars röda hus.
Klart jag vet... Jag lever bara inte efter det!  Denyle!
Jag misstänker att min kära far är lite sugen på en minimänniska som tultar runt på deras ägor och jag kan inte göra annat än att hålla med om att jag nog börjar bli rätt gammal...
Kanske borde vara dags att slå sig till ro och skaffa man, volvo och hund nu när jag trots allt fyller 30 om knappt två månader.
Men istället lever jag som om jag gick i nian och hade sommarlov mest hela tiden. Jag är ute och ränner på kvällarna, bjuder hem vänner på paj och beter mig som en kalv på grönbete dagarna i ända.
Jag och mina singeltjejer brukar skoja om att våra liv är som ett avsnitt ur Sex And The City, men det värsta är, att det verkligen ÄR så. Helt galet!

Igår skulle jag möta upp en vän efter jobbet. En vän som bor i en annan stad och inte är i Göteborg så ofta.
Han kom (som den riddare han är) och hämtade mig utanför jobbet vi halv fyra och vi skulle ta oss in till stan för att göra något trevligt.
De ungar som stod utanför hans bil och beundrade alla hans skateboards blev mäkta imponerade när de såg att jag skulle åka i samma coola bil som honom.
"Är det din pappa?" Frågade en av dem, men min vän (som är någon månad yngre än mig) skrattade inte alls lika rått som jag gjorde av frågan, utan muttrade något under skäggstubben om att åka nu, varpå jag hickandes av skratt satte mig i bilen och vi susade, babblandes in mot stan.

Vi ställde bilen och bestämde oss för att ta en öl på Klaras... Som ju var stängt eftersom klockan bara var fyra på eftermiddagen. Vad tänkte vi på? Det är väl ingen normal människa som tar en öl klockan fyra en tisdagseftermiddag.
Men vi var verkligen sugna på våra öl, så vi strosade vidare mot avenyn och satte oss på Joe Farrelis, han med en öl och jag med en cider...
Sex cider och öl senare började vi bli lite lätt runda om fötterna och diskuterade vilt vårat framtida giftermål och våra två söner, Gaston och Texas.
Vi var dock rörande överrens om att ett giftermål inte var aktuellt just nu, vilket känns väldigt bra, då jag ju är lite sugen på en viss man med väldigt sexiga handy man-byxor;)...

Som om vi inte hade fått nog med alkohol i kropparna gick vi bladiga över gatan och in till Babar, där min vän blev stoppad i dörren eftersom vakten tyckte att han såg för bersuad ut.
Jag skrattade så jag grät, när vi arm i arm gick till Mc Donald's, för att med en burgare i munnen, vänta in att Bagheera skulle öppna sina portar på Key Bar.
Där inne blev det en cider till för mig, innan jag insåg att nu MÅSTE jag hem och sova. Någon måtta får det ändå vara. I morgon ska jag ju vara proffessionell igen...
Jag tog en taxi hem, la mig i sambons säng och berättade sluddrande om min fantastiska kväll innan jag hoppade över till min egen och somnade som en mätt kattunge.

En normal 29-åring hade väl träffat sin vän, surplat en latte på stan, tagit igen förlorad tid och sedan åkt spårvagnen hem på kvällen så man hann se Desperate Housewifes med sin bästaste vän. 
Men inte den här inte... Hon super sig full och får skämmas som en tonåring under rektorns bannor när brorsan ringer och undrar vad i hela världen jag håller på med!

Vaknade sedan idag av att sambons klocka ringer halv åtta... Va fan!  Varför har inte min klocka ringt?
Jag börjar ju jobba klockan åtta...
Min klocka stod då på 06.03 av någon oerhört konstig anledning. Vad GJORDE jag inatt egentligen?

Suck!
Idag är det möte på jobbet till sju, så det blir ingen kompisgemenskap för mig som tur är, men i morgon är det dags igen minsann... Och honey.... Du kommer att fixa ditt körkort. Det kommer att bli bubbel och stohej på stan för oss i morgon samtidigt som ska planera världens ballaste nyårsfest!

image38
Och du, min kära vän från en annan stad. Nästa gång vi ses blir det fika, film eller middag... Bara så du vet!

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAAAAAAAAAA!!! Måste det... Blev helt varm och rörd när du skriver så TLL MIG... Samtidigt kändes det lite avslöjande, som om du VET att jag läser din dagbok typ... PUSS MY LOVE!!! sES IMON!

2007-11-14 @ 21:05:13
Postat av: Mr. Letsgetanotherdrink

Trots denna enorma tisdagsbläcka, så tack för en fantastisk kväll!! Ain´t got nuthin but luv for ya baby! =) MWAH!

2007-11-16 @ 00:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0