13 timmars sömn

Det blev en hemmakväll. Hallelulia!
Jag och en kompis hyrde film och köpte på tok för mycket godis för våra små magar. Vi festade till och med till det med en Fanta.
Dricka, är något jag köper oerhört sällan, men om jag nu skulle göra det, som igår, så blir det Fanta.
En barndomsskada, då pappa alltid hade en 2-3 st Fanta i kylen. Nu har han bytt till Sprite, men jag släpper inte den fantastiska Fanta än. Jag kommer nog vara den drickan trogen tills jag ligger nergrävd i jorden eller spridd med vinden någonstans.

I alla fall, så trampade vi hurtigt hem med våra påsar, tände upp lite levande ljus, fyllde den röda skålen med allt färgglatt godis, hällde upp drickan, satte på filmen, bäddade förväntansfulla ner oss i soffan -Och somnade!

Happ! Vi åt inte ens en tredjedel av godiset. Drack inte ens hälften av drickan, och såg inte ens halva filmen innan vi låg som två kringlor och snusade i soffan, invirade i filtar och katter.
När klockan var 22.30 vaknar vi till av någon anledning. Förmodligen en katt som trampat runt lite. Vi tittar sömndrucket på varandra och skrattar. Oups, jag somnade visst! he he!
Hon beställer en taxi hem och jag rådeckar i sängen, och sover sedan som en mätt kattunge ända till 12.00 idag, då sambon ringer och väcker mig.
My gaaad! Jag vet inte om jag någonsin sovit i så många timmar i sträck.
Jag har i och för sig varit väldigt trött och hängig i det sista, så jag behövde det nog.

Så idag har jag tagit mig en rejäl promenad till stan och tillbaka. Lunchat på en vegetarisk restaurang, kollat på skor (UTAN att köpa några) och köpt en Bacardi Melón inför kvällens aktiviteter. Köpte även en vattenmelon så att vi kan göra riktiga sommardrinkar med melonstavar i. Mumma!

Nu ska jag dyka in i garderoben och se vilken parningsdräkt som passar bäst för kvällen, innan jag intar duschen och genomgår min förvandling från träskroll till prinsessa.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0