Fin, snygg och cool

Jag ska till frisören idag och jag ÄLSKAR att gå till frisören!
Jag har gått till min frisör i lite mer än fyra år och vi har skapat ett underligt kompisförhållande, hon och jag.
Min frisör klipper även min bror och mitt ex och hon vet det mesta om mitt förra samboliv, killar jag har dejtat, situationer på jobbet osv... Och det är väl inte så konstigt, eftersom folk har en egendomlig förmåga att öppna sitt liv för människan som står bakom ryggen på dem med en sax i handen.
Men det fina är, att jag vet lika mycket om min frisörs liv. Hennes förhållande, killar hon dejtat och vad som händer på jobbet, dvs frisörsalongen!
Hon är så fin, min frisör.
Och snygg.
Och cool.
Och så väldigt snäll, eftersom jag alltid får rabatterat pris, eller ibland inte betalar någonting alls när hon bara klipper lite.
Jag brukar ta med mig en flaska vin, blommor eller någon lott när jag kommer till henne, bara för att hon är så himla fin.. Och snygg... Och cool!
Jag försöker få alla mina vänner att gå till henne, och de som gjort det har stannat kvar som kunder, eftersom hon ju är så fin... Och snygg... Och cool... Och givetvis, otroligt duktig på sitt jobb.

På fredagar får man champagne på min salong.
Gissa om det är trevligt att sitta där i stolen, bli ompysslad i håret och skvallra om män och livet, med ett glas bubbel i handen.
Andra dagar, som idag, blir det kaffe och skvaller och det är ju minst lika trevligt en regnig eftermiddag. Kanske ska köpa med lite praliner som vi kan mumsa på.
Har inte varit där på ett tag, så det blir mycket att prata om, då mitt liv ser ut som ett avsnitt ur Sex and the city just nu.
Klockan är 16.00 nu, så det är bara 45 minuter kvar till total avslappning, kaffe, skvaller och snyggare lugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0