Fredag

Det är fredag och det fanns stora planer på en riktig holabalou-after work...
Men jag fyller faktiskt 30 år i januari, har jobbat 8-16 i fem dagar på rad, inte tränat sen i julas, fryser och vet i ärlighetens namn inte om jag orkar vara social, snygg och trevlig ikväll.

Frågan är om jag inte bara ska ta mitt rufsiga hår, orakade och ben och i skrivandets stund, rätt goda humör och lägga mig under filten i soffan med en snart inköpt godispåse.
Ha en fredagskväll bara för mig själv. Kanske fixa naglarna och lägga en ansiktsmask. Lyssna på bra musik och ta en öl framför tv:n. Kela med mina katter och tända upp varenda ljus som finns i lägenheten... Vad härligt det låter just nu.
Jag minns bannemig inte när jag var själv en fredag senast. Vilket väl inte är så konstigt då jag är den (eller i alla fall en av dem) mest sällskapliga människa Göteborg någonsin kunnat stoltsera med att ha som invånare.
Tycker ofta att det är jättejobbigt att vara själv, men just nu känns tanken riktigt lockande... Hemmakväll med mig själv får det bli!

Ge mig 10 minuter så har jag hunnit få panik, ringt alla mina vänner och bokat bord på nån trevlig restaurang i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0