Kåtdjur

Nyblivna mammor pratar om kolikbarn och somnbristen därav, men faktum är, mina vänner, att barn med kolik är INGENTING mot en kåt siames.
En kåt siames är ett stycke hona som med lätthet skulle få självaste Don Juan att rygga tillbaka och fundera på om han var man nog åt henne!

Det är svårt att med ord förklara fenomenet kåt siames för någon som aldrig upplevt det, men om man tänker sig Fran Fine ståendes i en stor, tom grotta med en megafon i händerna, vrålandes: LIGG MEEEED MIG, NÅGOOON... NUUUUUU! med sin väldigt speciella röst, så har du en ändå rätt snäll bild av hur det är att bo med en löpandes siameshona.

Att den vrålkåta kattan sedan trycker upp sin kåta lilla siamesrumpa mot precis allt som ger lite motstånd, gör ju inte det hela så mycket trevligare.
Hon trampar med de små bakbenen, trycker hoppfullt upp den håriga lilla rumpan mot ansiktet (i värsta fall) och hoppas på snopp mest hela tiden.
Hon vrålar ut sitt sug till alla inom en area av ca två km (jag väntar än på att hyresvärden ska stå utanför dörren och med bister min säga att vi blivit vräkta på grund av barnmisshandeln som ju tydligen pågår i lägenheten) och hon kråmar sig, rullar runt på mattan och kramar om sina bakben, för att vi runtom henne verkligen ska förstå hur söt och sugen hon är!

Jag vet med säkerhet att jag nu har en vecka utan sömn framför mig, så det var ett nästan löjligt enkelt beslut att ringa veterinären och beställa tid för sterilisering idag, eftersom det tydligen inte kommer springa runt små fluffiga siamesbäbisar här i lägenheten. 

Så på det viset har jag det kanske lite lättare än mammorna med kolikbarn.
Jag kan operera mitt högljudda problem för 990 kronor...
image11
Min vackra flicka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, du e den mest poetiska bloggare jag känner...

2007-10-24 @ 14:56:27
Postat av: Anonym

Hej Cissi :)
Vänta bara tills jag släpper fram min vackra poetiska sida på riktigt. ;)
Skrämmer mig själv med endast tanken på det...
pöss

2007-10-25 @ 13:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0