Trasigt

Det finns så många trasiga barn och mitt hjärta blöder för dem.
Barn som är s.k bråkstakar, som får skit för så mycket och som ingen förstår sig på.
Barn som bara blir klassade som jobbiga och konfliktsökande, fast de egentligen kanske bara är kontaktsökande.
Barn med fruktansvärda familjeförhållanden som människor runtom dem inte vet om, eller ens bryr sig om att ta reda på.
Barn som försöker lära sig den svenska kulturen men hamnar i en jättejobbig sits mellan skolan och sin egen familj. Vad betyder egentligen mångfald? Jag kan inte säga att jag vet, med 100 procent!
Barn med outredda (eller utredda) bokstavskombinationer, som inte kan rå för alla sina handlingar, förstå dem, eller allt skäll de får av de vuxna i deras närhet.
Barn, vars föräldrar ligger i en jobbig skilsmässa.

Alla dessa barn som faktiskt mår dåligt!
Jag har suttit en hel dag och försökt reda ut konflikter och känslor hos barn och det sliter mig itu att veta hur dåligt en del av dem faktiskt mår.
Barn ska inte ha depressioner. Barn ska leka med Pokémon, hoppa hopprep och lira boll.
De ska skrapa sig på knäna, peta näsan,skratta sitt klingande barnskratt och ha pussjage.
De ska leka häst, äta glass, tappa mat på tröjan och gå på barnkalas. 
Barn ska få vara BARN, och inte gå runt med en stor, tung klump i bröstet av varierande orsaker.

Nu är det givetvis så att de flesta barn FÅR vara barn, men idag tog bara så hårt på mig och jag önskar att det inte fanns så många barn i min närhet som faktiskt mår skitdåligt!
Jag vill att de ska må bra och jag tänker göra mitt bästa för att få dem dit!
Sedan måste det ju sägar att det finns många smarta barn därute. Barn som vet precis hur de ska manipulera de vuxna i sin omgivning.

Men nu ska jag försöka lämna arbetet för helgen, packa en väska och åka till Linköping med mina ladies!
Så kommer jag med ny energi till de underbara ungarna på måndag igen...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0