Vi e blåvitt -BÄST I SVERIGE!

VI E BLÅVITT -BÄST I SVERIGE!


Klockan 12.30 står vi vid baren på Rosen Crown, min sambo och jag, (Harrys var fullsatt) och intar den första ölen, invirade i våra blåvita halsdukar och med allsångssjungande killar överallt.
My gaaad, vilken dag vi skulle ha!

Vi går efter den första ölen, över till Diamond Dogs för att möta upp grabbarna och ladda tillsammans med dem inför guldmatchan på Ullevi klockan tre.
Från att inte ha sett så hysteriskt mycket på fotboll tidigare har jag nu, sedan matchen mot Hammarby, lärt mig att börja älska Änglarna! 

 image14

Jag rådiggar  den underbara stämningen som lägger sig över hela Göteborg när det är hemmamatch, alla glada människor som sjunger sina  ramsor och den sanna kärlek som supportrarna verkligen känner för sitt blåvita lag.
Jag kanske inte är en äkta supporter än, men jag har helt klart förälskat mig i atmosfären runt änglarna och deras trogna publik och jag kommer att gå på varenda hemmamatch nästa säsong... Jag har ju lagt ribban högt här nu med tanke påatt de två matcherna jag sett har varit de bästa, like EVER!

image15

Matchen i sig var en blöt och blåsig historia, så TACK mr Amazing för att du hade fixat biljetter under tak!
Nästan alla 41471 människor som fyllt Ullevi var på ett strålande humör, (trots vädret) hejarramsorna blev högre och högre ju mer ölen flödade, målen rullade in och guud, vad jag njöt..! 
Det var en fantastisk upplevelse att få vara med om en match med så mycket stämning och glada supportrar!
Att få sitta där på den fällbara plaststolen och insupa ren och skär lycka från publikhavet (som ju rätt snabbt misstänkte att guldet var deras) är något jag kan leva på länge och med värme kommer att berätta för mina framtida barn om.

                           

image22

Efter den fantastiska matchupplevelsen gick vi upprymda, framåtlutade och glada i pissregnet mot Hard Rock, där vi hade beställt bord för middagen.
Det var en underbar middag med lyckliga vänner, god mat, massor av öl, drinkar, champagne (mr Amazing, you so totally rule) vevande armar och vrålande middagsgäster! 
Vilken sammanhållning det är mellan alla blåvitklädda medmänniskor. Folk sjunger, skålar, kramas, sjunger, hejar, skålar, klappar händerna, skålar, sjunger... Och jag älskar det, jag älskar det,  jag ÄLSKAR det!
Jag är härmed rekryterad!
Jag är en ängel med ett blåvitt hjärta!
Är det patetiskt av mig att falla så snabbt? Vi har ju trots allt bara varit på två riktiga dejter, änglarna och jag, men jag är verkligen tagen med storm här och jag kan inte riktigt rå för alla starka känslor som rusar i mig när jag tänker på gårdagen. ;)

               

Det var vilda danser hela natten och vi höll låda med äkta glädje inpå bara småtimmarna. Det var en hes, darrande och trött (men dock närvarande) elevassistent som hade studiedag med sina kolleger på jobbet idag.
Men klockan fem i eftermiddags var det så dags igen. Jag och min (förlåt, brorsans) kamera var givetvis på Götaplatsen och tog emot guldhjältarna...

       

My gaaad, vilket mottagande!

Sedan var det ju en sak till, som jag nog måste berätta... Jag gjorde det igen inatt. Det som jag ju gör bäst...
Jag har tappat bort min fina blåvita halsduk, så om det är någon som hittar en ensam halsduk på Hard Rock, Rosen Crown, Rockbaren eller Orgia så är den förmodligen min.

Tack för en UNDERBAR helg mina fotbollsvänner. You so totally rock duuudes!

Puss


Kommentarer
Postat av: Amazing

Kan det inte bli vår och allsvensk premiär snart... hur länge ska man behöva vänta egentligen! =)

2007-10-29 @ 21:35:44
Postat av: Anonym

Men vi kan ju alltid supporta Frölunda medans vi väntar...

2007-10-30 @ 12:20:46
Postat av: Jocke

E stolt över dig tjejen... :)

2007-11-08 @ 00:35:16
Postat av: Frankie

Kul att se att kampanjen funkade och har gett i alla fall ett par nya hardcore-fans! Jävligt trevlig blåvittblogg dessutom!

2007-11-08 @ 00:43:45
URL: http://www.baraben.com
Postat av: whoami

Jag måste ha stått typ max 10 meter ifrån er och så himla blåsigt var det väl inte? Jag tyckte mer synd om övriga 90% av publiken eller ja synd och synd.. :)

2007-11-08 @ 00:49:35
URL: http://blogg.optimo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0