What a perfect day!

Jag hade nog, nästan, den perfekta dagen igår.

Packade ner inlinsen på morgonen (observera att det är 25 oktober) och gick glatt till jobbet... Dagen där flöt sedan på ovanligt bra.
Kidsen var sådär härligt härliga (några enstaka samtal bara, men inget allvarligt) och jag fick skrattat massor.
Mest åt mina egna skämt förstås, men det spelar väl ingen roll? Skratt som skratt!

Sedan tog jag 3:an direkt in till stan för att möta upp en sjukt snygg tjej, och vi gjorde en riktig tjejgrej.
Såg varandra vid Arkaden, vinkade tjejigt och kastade oss i varandras armar med små tjut och ett högt: Heeeeeiiij!

Vi skulle köpa hennes livs första inlines och gick med långa kliv mot STADIUM där vi snabbt högg tag i en söt ung kille med dreads och begärde hans fullständiga uppmärksamhet. En uppmärksamhet han mer än gärna verkade vilja ge till oss.
Hon testade skriller och jag låg på golvet och dokumenterade. Sweet!
HÄR ska åkas minsann!
Vi skulle bara till blåvitt-shopen och inhandla lite grejer till söndagens match först..
SEDAN skulle vi ha lektion 1, i inlines!

Efter att ha gått i affären och provat oss fram till en mössa och en tröja till henne och en halsduk och tröja till mig var vi ju jättehungriga...Och törstiga. Det är jobbigt att prova kläder!
Planen för kvällen var ju från början att lektionen ta-fart-och-bromsa-med-dina-inlines på en parkering och sedan ha en intensivkurs i vitaminer och mineraler, där vi skulle börja med den så väldigt viktiga vitamin B.

Våra kurrande magar ledde oss och våra enorma påsar och väskor till Hard Rock istället (var ju tvungna att kolla in menyn inför söndagens middag med fotbollsgrabbarna) och startade där intensivkursen i vitaminer och mineraler med ett rejält intag av vitamin C.
(Faktum är faktiskt att man kan göra mycket större intag av vitmin C än vitamin B, utan att kroppen tar skada).
SEDAN skulle vi åka lite

Vi var förmodligen de jobbigaste kunderna vår söta servitris haft på hela veckan, genom att byta bord två gånger, vara laktos OCH glutenallergiker, vela med menyval, glömma påsar, tappa kompisar för att sedan få nya igen.
Men vi charmade skiten ur henne och hon älskade oss (såklart).
Hon satte sig bredvid och pratade när hon tog beställningarna, hon tipsade om maten på ett väldigt gulligt och personligt sätt, hon skrattade åt våra skämt (vilket ju alltid går hem) och hon gav oss (ja, det är sant) gratisöl.
Förmodligen tyckte hon inte att det räckte med C-vitamin som kursmaterial, så hon la till lite B-vitamin och vi spottade ju inte i glaset direkt!
Jag satt och hade sms-maraton med en het brandman och vi tjejer diskuterade sexigheten med män i uniform! 
Varför är det så sexigt?

Efter en ovanligt trevlig efter-jobbet-middag med enormt mycket skratt och sexsnack tog vi vår packning och vandrade ner mot Aveny nr 1.
Åka inlines efter maten... Mmmm, Eller huur!
Av med mössan och in i den lyxiga värmen i stället.
Vilken trevlig bartender vi mötte upp där. God vän till en av damerna i det lilla sällskapet på tre, och han såg genast till att vi hade lite mer vitaminer framför oss... Underbara karl!
Träffade där en vän som jag inte umgås så mycket med längre, men stöter ihop med då och då.
Han var ju lika assnygg som alltid och jag kände mig mest trashy...Typiskt!
Men han tyckte att jag var het i alla fall, så det var ju bra ;)

Sedan maratonlopp till vagnen och hem till min ensamma sambo, tjejsnack i sängen, somna med ett léennde  på läpparna och några timmars sömn innan en sjuk kollega ringer och brutalväcker mig mitt i ett härligt hångel.
My gaaaad! Snacka om dålig tajming.

Fast å andra sidan hade jag glömt att sätta på alarmet på telefonen i min brådska att somna och drömma blöta drömmar, så det var nog bra att jag fick stoppa redan vid hånglet.
Annas hade jag jag ju blivit tokigt sen till jobbet...
image11
Observera mitt ben i högra hörnet.
Jag ligger verkligen på golvet inne på STADIUM och fotar min snart inlinesägande vän!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag glömde min påse med arbetsuniformen nånstans igår ändå... Antingen hos dreadskillen (hoppas;) eller hos "vår" servitris..... Va fan ska ja jobba i imon?! Inlines??!!!

2007-10-26 @ 21:10:01
Postat av: Anonym

UNDERBARA människa! Nu har du umgåtts för mycket med mig, när du börjar glömma och tappa saker..

2007-10-27 @ 00:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0