Ännu en dag har svept förbi och jag har inte hunnit med hälften av vad jag hade tänkt!

"Min pappas förra bil var miljövänlig." Säger min pratkvarn där vi vandrar runt på kyrkogården och räknar folks livslängd (Praktisk matte mina vänner... Praktisk matte och väldigt pedagogiskt).
"Den gick på alkohol men han var tvungen att sälja den för han sa att den drack för mycket."

Jag bara tvärvänder och skrattar så jag gråter.
Men behärskar mig snabbt och vänder tillbaka under hulkanden och skyller på att jag fick något i ögat bara och att han gärna fick titta om han såg något.
"Nej, jag ser inget. Du fick nog ut det med tårarna."
Ja, så var det nog."

image279

Efter jobbet kom min kära bror och hämtade upp mig för en tur ut till vår ensamma pappa då mamma är är i US and A i två veckor.

Kan man bli kär i en bil?
Om man kan det.. Alltså om det är möjligt, så har jag nog en liten crush on brorsans bil.

image282

Han har en glänsande svart BMW 335i med lite nytt extrapulver som jag fick känna på idag.
Herre jättejävlar vad den bilen går.
Jag sitter som en lycklig liten sjöstjärna i sätet och vid varje liten retlig minigas svarar bilen ivrigt, som om hon bara väntar på minsta lilla signal att få sticka iväg med oss där hon ligger och smeker vägen likt ett strykjärn över en skjorta.
Själv åker jag ju mest spårvagn, men jag är en sucker för fart. Glänsande vackra bilar med pulver och ljust skinn... Love it, love it, love it!

image280

image281

By the way!
Min pappa äter kalaspuffar. Hur fint är inte det då?

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Väldigt bra bild på broschans bil! Bra bild på den äldre kvinnan på kyrkogården också..

Puss o kram ;)

/A

2008-04-30 @ 15:00:14
Postat av: Petra

Håller med om att bilen var läcker, men åker helst inte snabbt.. Är mesig som fan där och övertygad om att jag kommer dö i en bilolycka. ;-)

2008-04-30 @ 22:41:38
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0