Ännu en lyxdag efter få timmars sömn pga underbar Flamingo igår!

Måndag är ju ensamma dagen med min fina lilla pratkvarn och jag hade planerat en heldagsutflykt till Slottsskogen, dagen till ära.
Nu blev det lite ändrade planer, då min mörkhåriga lilla tjej behövde komma ifrån skolans område lite hon med.
Det var en chansning (som jag övervägde både en och två gånger om jag vågade göra) att ha med de båda (underbara barnen) tillsammans en hel dag men jag kom fram till att det var ett experiment värt att genomföra. Om det skulle gå bra hade det varit en väldig "vinst" för alla parter.
Och OM det gick bra!

De båda barnen var oroliga och närvösa inför varandras närvaro i början, men jag drog med dem till de tjejerna som jag vet, men lätthet, bryter alla stela och obekväma situationer. -Mina håriga favoritterrorister.

Sagt och gjort.. Katterna blev själaglada när det kom hem folk strax efter att de blivit ensamma för dagen och de fullkomligt kastade sig i famnen på de båda barnen, som rätt snabbt byttes om med att ha Hallon på axlarna och leka apport med Müslis älskade snöre.
När isen var bruten och smält fortsatte vi dagen med att gå till Slottsskogen där vi lekte i Plikta, matade fåglarna med korvbröd, käkade medhavd mellis, gav hästarna nyplockat gräs och njöt i solen under de mest bisarra av samtalsämnen.

    

image270

Vi hade en alldeles underbar dag tillsammans, och kom tillbaka till skolan vid tre-tiden, glada och nöjda med att inte ha varit i klassrummet någonting på hela dagen.

Efter avlämning av barn på respektive fritidsavdelningar åkte jag och bögen i församlingen på miljömöte. Det är så roligt på miljömöterna... Jag och min miljöministerkollega sitter med stor entusiasm och iver och berättar om vad vi gör för att förbättra miljön på vår skola medan de andra skolornas ombud sitter med mungipor ner till golvet och surar över att de inte har någon tid och att allt är så jobbigt.
Deras negativa inställning gör att jag och min kollega, med sträckta ryggar, bräker på om möjligt ännu mer om hur roligt vi tycker att det är och hur lätt vi får med barnen i arbetet.
Idag slängde vi upp vår egengjorda miljötävling och miljöbovsfrågan på bordet och våra "chefer" var väldigt nöjda med oss.
Ha ha ha!
De andras bitterhet gör det så oändligt mycket roligare att vara super-i-deras-ögon-äckligt-diaboliskt-engagerad i miljöarbetet på skolan...

Efter möte och kaffe åkte vi (bögen i församlingen och jag) till LIDL'S stora invigning (JAG skulle aldrig handla där, men är mer än gärna ett glatt sympati-utflykts-sällskap).
På utsidan trängdes folk för att få gratis(!) korv med bröd, dricka och kakor.
"Japp. Det är här ungdomarna kommer att hänga." Säger min kollega viktigt, och jag bara tittar på honom, innan jag dunkar honom i ryggen och säger med skeptisk röst och rullande ögon:
"Ja oraklet! Så är det nog..."

image271

Efter att ha köpt absolut ingenting susar vi vidare mot 421 där det handlades desto mer och fånades i omklädningsrummen...

image272

Dags att fortsätta jobba med miljön... Nu ska här skapas diplom och miljöhörna till i morgon.
Puss

Kommentarer
Postat av: Petra

Jackan din kompis har på sig var riktigt, riktigt snygg!

2008-04-29 @ 11:24:48
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0