Because its saturday... Nej... Sunday!

Vid spårvagnshållplatsen, efter kvällens Pink Flamingo:
"Duu.. Jag vet inte om jag är helt nöjd med att bli kallad Blondinen på Kyrkogatan."
"Vadå? Va? Why? Du är ju blond. -Och du bor på kyrkogatan"
"Jo, men det låter så jävla tjejigt... På killar heter det mer något i stil med sandré..."

Vi diskuterar gemensamt fram ett nytt namn, under spårvagnshållplatstaket, denna regniga göteborgsnatt och är rörande överrens (efter ett jublande JAAA) om att trevligkille blir det nya namnet på min underbara blonda vän på Kyrkogatan.
Trevlig kille av fler anledningar än att han är just en trevlig kille, men det får ni kanske reda på senare.

Klockan 22:00 lämnade jag min årfyllande sambo i soffan och åkte hem till trevligkille för att chilla en stund innan vi gick mot Tranquilos rosalysande ingång och Grizzlynallens fantastiska musik...
Och herregud, vad han spelade!
Man KAN bli hög på musik. Det är inte bara ett talesätt utan i högsta grad sanning.

Jag fick en fantastisk alkoholfri drink av den underbara rubinen (som även är med nallen och handyman och driver fram flamingon) och trevligkille fick sin goda vän öl i handen.
De har hängt ihop länge nu, trevligkille och öl. Vi pratade en del roliga minnen vid vårt bord nere i Tranquilos källare, bland lasrar och unga människor, och öl var minsann med i de flesta av dem.
De kommer förmodligen att hänga ihop tills döden skiljer dem åt de två; trevligkille och öl...

Vi stod där vid vårt bord och pratade, diggade, hejade på kända ansikten, njöt och mös till denna fantastiska musik och vi kom fram till att just i detta ögonblick, just nu är livet perfektion och vi har det så himlans bra.
Vadå jobba i morgon? Det är ju NU vi lever...

Efter min andra alkoholfria drink och massa härligt dansande tar rubinen och hårdrockarkillen (honom har jag inte tagit upp innan men han är en av Tranquilos delägare, kock där och alldeles, alldeles underbar) av sig på överkroppen och lirar som två skolpojkar på fotbollsläger.
trevlig kille hetsar mig att gå fram till rubinen, ta på hans muskler och be om det allra starkaste han har, vilket jag ju givetvis gör då Rubinen är en väldigt fin kille som jag ju råkar känna, vilket gör det helt ok att ta lite på honom. Eller hur!

Rubinen tittar mig djupt i ögonen där jag står med mina små händer på hans nakna överkropp, han lägger sina händer på mina axlar och frågar ömt:
"Med eller utan alkohol?"
"Utan tack. Jag är ju nykter idag"
Jag fyrar av ett leende och han skakar på huvudet...
"Inte länge till."
Han ger mig en blinkning och börjar sedan blanda till två drinkar samtidigt som det spelas upp en liten film i mitt huvud om frukt, grönsaker, vatten och nötter...

Jag står i en källare på en klubb klockan 01:00 på natten, lasrarna skjuter ovarför mitt huvud, musiken vrålar i blodet och jag ber om en alkoholfri drink... Nej, det rimmar inte och jag hade ju redan syndat lite under kvällens middag. Det spelar väl ingen roll om jag syndar bara liiite till.
"Ok, men gör den liten." Jag visar mellan tummen och pekfingret hur väldigt lite alkohol jag vill att min drink ska innehålla.
"Mmm. Inga problem" säger han glatt och shakar vätskorna väl innan han fyller glasen med is och häller upp två färgglada drinkar som han toppar med sugrör.

Lite alkohol, my ass.
Han gjorde en rejäl 90/40 drink och jag såg hans vansinnigt nöjda min när jag höll på att sätta i halsen efter första klunken.
Men drinken smakade ändå ljuvligt och den passade väldigt bra till stämningen, så vi drack lydigt upp och tackade sedan Rubinen och Grizzlynallen för en fantastisk kväll innan vi gick ut i regnet och närmade oss varsin säng...
-Sängar som fortfarande är tomma, då vi (trevligkille och jag) nu sitter vid våra datorer klockan 03:00 på natten och pratar vidare mellan blogg och annat trams.

image211

Trevligkille och helt hysteriska jag under valv och lasrar denna underbara söndag.
Nu MÅSTE jag sova.

Nana dodis vännen min.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det låter som om ni hade en superkväll!
Jag håller med om att Trevligkille låter bättre,
Blondinen låter lite tjejigt faktiskt.
Pöss

2008-04-07 @ 23:22:58
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0