Fullföljer mitt löfte

He he!
Låt mig berätta om min gårdag!

Efter att ha spenderat ännu en underbar dag tillsammans med blondinen på Kyrkogatan åkte jag hem till en pizzaluktande lägenhet där tjejerna börjat göra sig i ordning inför kvällen, varpå jag satte mig och spelade vrålhög house som en annan proffsdj och funderade på vad jag själv skulle göra.
Jag hade nog bestämt mig för att vara hemma ändå när jag i mitt lilla medley satte på Hey Boy Hey Girl med The Chemichal Brothers och någonting fullkomligt brast i mig.

Jag flög upp från min datorstol och dansade ut till tjejerna som satt i ett moln av hårspray och en hög av lock -och plattänger i hallen och försökte föra en normal diskussion (vilken ju brutalt dränktes av min musik) sippandes på sina Xcider.
Jag virvlade vidare in till sovrummet, dansade av mig myskläderna, ålade ner mig i en klänning och satte en mössa på huvudet.
Duscha hade jag då rakt inte tid och ork med.

image214


Snirklade in tofsarena i en locktång, bättrade på makeupen och voila: Jag var fullkomligt redo för en kväll på stan, sommarfräsch och oerhört nöjd med mig själv.

Vi startade på Inferno där Grizzlynallen stod i baren och dominerade.
Jag vill nu bara föra in att jag inte drack någon alkohol, det stod tjejerna för. Jag surplade istället i mig färgglada juicer och njöt av nykterhetens enorma makt.

En lite mer alkoholpoverkad ung man ställde sig bredvid mig och bad Grizzlynallen att göra en Caipirinha.
När isen skulle i, tar killen drinken varpå nallen lugnt men bestämt tar tillbaka den för att fylla på med den faktiskt skitviktiga isen.
"Ne ne ne" schluddrar killen och tar tillbaka sitt glas.
"Vill du inte ha någon is?" frågar nallen och fortsätter sedan.
"Det är precis lika mycket alkohol i ändå, det förstår du va?"
"Ingen isch, jag får sån schnefylla då."
Han tar sin (förmodligen skitäckliga drink) i tre klunkar och vinglar bort till sitt bord.

Vi lovar varandra att ha lite koll på den här killen under kvällen, för han kunde nog bli lite rolig. En kvart senare kommer han och ber om ett stort glas kaffe -svart!

En väldigt rolig överraskning var när otippade Mr Amazing, hans tvillingbror och deras Peter kom till oss vid baren och kramades.
Åh, vad jag gillar Mr Amazing och hans crew. Gillar, gillar, gillar... I massor, massor, massor!
Vi sex lämnade efter ett tag nallen i baren och gick till Nivå där killarna, under kramkalas och löften om att ses snart, lämnade oss för McDonalds gyllende burgare.

När vi ställer oss i kön ser jag att Nivå nu gjort efter Push och har inget vanligt kösystem längre, utan bara en stor klump framför repen och även de hade nu en skylt med ordningsregler.
"Fånigt", tänte jag och började knappra iväg ett sms på telefonen.
Eller, va fan. Jag måste vara ärlig... Det är bara fånigt ända tills en av vakterna vinkar fram mig och mina ladies och låter oss under ett: "Välkomna tjejer" gå före hela klumpen av människor som står och trycker likt ett stim med sillar.

Därinne dånar housemusiken och det spritter glatt i mina nyktra spiror när jag hänger av mig jackan i garderoben. Och spratt gjorde det sedan hela kvällen. Oj, vad jag studsade och oj, vad jag njöt.
Jag stod på ett och samma ställe och dansade i stort sett hela kvällen och jag var på Nivå! Jag var nykter på Nivå och jag hade jätteroligt. What's up with that?

Killarna kom fram i omgångar och testade sin lycka men jag behövde inte ens komma till min line (här något förkortad, men sluttampen är ju ändå det viktiga):
"... Hem till mig, så kan ju du BEFRUKTA mig sen!"  (tro mig, det skrämmer iväg de flesta oönskade kavaljerer).
Nej, igår jobbade jag på total ignorering och det fungerade precis lika bra. Lite bitchigt kanske, men hey, såg jag ut att bry mig?

En av kavaljererna kom fram, tog tag i bordskanten och dansade sig klumpigt ner i brygga.
OM jag ville ha honom efter det...

En annan stod bredvid mig och morrade som en lejonhane i mitt öra medan han dansade ikapp med mig.
Japp, honom ville jag också väldigt gärna ha!

Vår kära hyresvärd köpte en flaska Moët till oss alla (eftersom sambon fyllde år) och han jobbade hårt på att jag skulle sluta med mina nyktra barnsligheter, men jag stod på mig och blev istället första flaskhållare.
Det såg väldigt bra ut, där jag gick runt med min alkoholfria drink i ena handen och en champagneflaska i den andra, I tell you!

image217

image217

image216

När klockan var 03:30 gav vi upp och satte osss i en taxi hem... (Efter att sambon gett mitt nummer till en kille som jobbat hårt hela kvällen, och som hon inte tyckte att det var ok att jag nobbade. Fast han var faktiskt rätt fin, så det är ok ändå).

Jag hade en alldeles underbar kväll. Jag dansade, pratade, skrattade, fick mängder av komplimanger, njöt av att vara nykter och kände mig helt obesegrat glad!

Nu ska här städas och handlas innan sambons familj kommer och firar sin nu 29-åriga dotter, syster och moster innan vi ikväll tar oss till flamingons skyddande vingar och Grizzlynallens underbara musik!





Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Kärleken är SÅ besvarad. =)
Puss o Kram

2008-04-06 @ 13:27:07
Postat av: Petra

Du är ju så SÖT i din vita luva och rosa klänning! Blir tyvärr ingen flamingo här eftersom maken måste jobba.... Känner mig dötråkig, men önskar er en underbar kväll. Gratta Lilla MY!

2008-04-06 @ 17:19:24
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: who

rosa klänning is the shit

2008-04-06 @ 21:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0