Gick upp 06:00...

Ja jisses, vilken kväll jag hade igår.
Efter jobbet tog jag mig en promenad och båttur ut till Hisingen island där jag, på ett soligt men blåsigt Lindholmen, mötte upp trevligkille och tog en kaffe/öl med honom.

Efter den angenäma fikan bestämde jag mig för att åka hem och färga håret inför dagens frisörbesök, då jag planerar att bli extremt snygg i håret, utan att betala extra för en färgning.
På båten hem ringer jag några oerhört viktiga telefonsamtal och bestämmer att ev träffa upp några vänner på lite vin senare på kvällen, efter färgning och välbehövd dusch!

Men när jag flåsande, efter språngmarch från båten och fyra trappor, kommer fram till ytterdörren inser jag med fasa att jag är utelåst.
FUUUUUUUUUUUUCK!

Ingen idé att hänga läpp här inte, utan jag studsar ner till spårvagnen och åker hem till mina vindrickande vänner i Linné, där jag genast möts av ett glas rosé på balkongen.
Där satt vi hela kvällen och lyssnade på musik, smuttade ljusrosa vin och skvallrade om allt och inget under filtar, kuddar och kärleksfull trängsel.
Killarna bestämmer sig sedan för att gå ut och göra stan, medan jag och värdinnan stannar kvar och pratar om livets stora gåtor...
-Ändra fram till klockan 02:30 då jag inser att jag kanske borde ringa efter en taxi, då jag ju ska jobba (idag) och dessutom ju måste hinna färga håret innan jobbet.

Så här sitter jag nu (tappade förresten telefonen i taxin för er som vill gotta er lite i min sällsynta klantighet. Den ligger välbehållen vid min sida nu, men det kunde ha gått riktigt illa) med håret inpackat i folie och väntar ut klockan innan dusch och raketgång till min älskade arbetsplats, efter tre timmars fantastisk sömn.

image259

Ha en lovely dag everyhopa!

Kommentarer
Postat av: Petra

Tre timmars sömn?! Du övar inför småbarnsåren eller? ;-)

2008-04-24 @ 09:02:50
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Jenny

"(tappade förresten telefonen i taxin för er som vill gotta er lite i min sällsynta klantighet. Den ligger välbehållen vid min sida nu, men det kunde ha gått riktigt illa)"
Pärla! Du är för söt!

2008-04-24 @ 09:18:09
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/
Postat av: Snygg-Erik

HELVETE!!!!!!!

Jag gav ju din telefon ca 2-3 månaders överlevnadstid.. Attans.. Jag kunde ju haft rätt om du inte i samma veva haft sån s-tans tur o fått tillbaka den
=)
Men nära var jag!!

2008-04-24 @ 21:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0