Go' å gla'

Fick en länk av kotteby till en reklamfilm med Eminem som jag inte kunde låta bli att ta med här.
Tack för den mannen... Alltid kul med egna initiativ av kommentatorerna ;)

www.youtube.com/watch?v=iKUDppX2Kuo

Den här fredagen vaknade jag med mitt strålande humör på sitt absolut bästa humör.
Jag slog upp ögonen och klippte piggt med ögonfransarna innan (jo, det är sant) Chris Martin's mjuka Coldplay-stämma ljöd i rummet.
Med viga och luftiga svanhopp virvlade jag med mina allra spänstigaste balettben in i duschen där jag luddrande och skrubbande sjöng, med toner som en pupertetspojke, på Tjorvens "Nu ska du höra nånting som jag vill tala om, jag såg en lärka nyss och det var våren som kom..."

Solen fullkomligt kastade sig in i lägenheten och katterna vräkte sig nöjt sig i dess värmande strålar på soffkanten.
Jag gav en snabb tanke åt om jag kanske borde täcka för datorskärmen och tv:n nu när solen attackerade dem så förargligt varje morgon, men den tanken glömde jag snabbt när jag började smörja in min glada hud med fruktig och knallrosa lotion.

På med kjol, vita leggins och tröja och sedan ut i solen med housemusikens underbara dunkande i takt med mina morgonpigga mot-jobbet-kliv!

"Har du kjol på dig idag, fröken Babbel?" är det första barnen möter mig med när jag kommer.
"Jajemen! Nu är det vår... Och då måste jag ta vara på den för snart är sommaren över!"
"Du är så knäpp..."

I bamba:
"Nämen! Kjol.... Det är inte ofta vi ser dig med det. Vad härligt!!!"

Chefen i korridoren tillsammans med någon kommunsnubbe (snubba, det var en kvinna):
"Men hallå där, lilla du! Har du bytt kläder sedan i morse."
Jag tittar ner på mig själv med frågande blick "Näää!"
"Menar du att du hade kjol på dig på fikan och att jag missade det?"

Jag börjar genast låtsasgråta och slår dramatiskt ut med armarna:
"Min chef seer mig inte... Buaahhaaaa aaa"

Är det någon som behöver lite enerig och glatt humör idag, så kan ni komma till mig... Jag har det i massor och delar mer än gärna med mig.
Kanske är det till och med så att jag ska följa med ut ikväll och lämna mina vita helger som ett underbart minne blott...
image239

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Ey bro!
Din glädje smittar av sig. Känner mig i kanonform. Nästan så jag skall springa ett par mil i det fina vädret? Eller nja. Så glad är jag inte.

2008-04-18 @ 13:30:37
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Erik

Du är fullkomligt krrrrrrrrääääääääjssssssssyyyy Sara ;)
Kjol mitt i vintern........................
=P

2008-04-18 @ 14:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0