I'm a looser baby, so why don't you kill me...

Efter den magiska dagen på trevligkilles unika balkong bestämde jag, på spårvagnen hem, dejt med Snygg-Erik och hans beachvolleybollkillar till kvällen.
Vi bestämde oss för att fortsätta njuta av den underbara dagen genom att grilla uppe på vår piskbalkong.

Grabbarna hade spelat i bara badshorts ute i sanden hela dagen och var härligt solkyssta när de kom innanför dörren.
Visst hade jag det underbart och alldeles jättefantastiskt uppe på Kyrkogatans härliga balkong bland hustaken, men de här beachvolleykillarna i bara shortsen går ju inte av för hackor.
Herregud... Tänk om man kunde klona ändå.
Då hade ju den ena av mig lätt suttit och grävt ner tårna i sanden och med hungriga ögon fluktat på vältränade män i badbyxor.

Men jag är lika nöjd med vältränade killar i skjorta, i min lägenhet, så jag klagar då rakt inte.
Dessa underbara män hade med sig hur mycket mat som helst och satte genast igång med hackande, skivande, vispande och blandande.
Själv skötte jag grillarna, som stod och glödde varmt med tända ljus runtom, uppe på den nyrenoverade bakongen och vi fixade gemensamt fram alldels gudomliga grillspett, en enorm salladskål, gyllende potatiskroketter och två olika såser till.

Men så kom till sist det där ögonblicket då det var dags att bege sig ut på bygden...
Jag har under kvällen suttit som en liten sessa bland killarna (som heroiskt hjälpt mig med ljudet till både datorn och surroundsystemet) och njutit av det fina sällskapet och mina kalla Cobra.
Jag har haft det hur trevligt som helst och borde verkligen vilja fortsätta denna braiga kväll ute på stan, men nej då!
Någonting tar emot, och jag bestämmer mig än en gång för att stanna hemma.
Jag ger de fina männen varsin kram och skickar sedan ner dem ensamma till taxin som väntar på utsidan...

Idag är det Grizzlynallens födelsedag och jag SKA till Flamingon och fira den med honom.
Fast först ska jag avnjuta ännu en strålande solig dag i Göteborg.

image254

image253




Kommentarer
Postat av: Kotteby

Säg mig. Är det fågeldansen?

2008-04-20 @ 12:36:23
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Erik

Fågeldansen? Ha, vi kör faktiskt "handvispen" och rör om i bunken.

2008-04-20 @ 22:48:08
Postat av: Petra

Men lilla gumman! Är du sjuk??? ;-)

2008-04-21 @ 14:07:00
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0