Jag ser ingen skillnad i spegeln ännu men det känns jäkligt gött ändå!

Kom hem nu, och sitter nyduschad, efter att ha gått en riktigt rask promenad på en och en halv timma och jag är så sjukt nöjd med mig själv.
I tre dagar har jag med ett leende (ibland något ansträngt, men ändå där) stått emot kaffe, fikabröd, varma mackor, godis, lagad mat och annat syndigt gott. (Eller jo, jag hade en liten,liten,liten tumnagelstor svaghet i tisdags, men den gills knappt).
Bridget köpte chokladbollar -my favourit- i går. Men jag tog ingen... Oh nej, jag var stark minsann.
(Att jag sedan tvingade henna att frysa in dem för framtida frossning är ju inte ett dugg viktigt i den här historien).

Vi bjöd barnen på riktig rymdglass. Alltså riktig frystorkad glass, som killarna har på riktigt i rymden när de blir på riktigt glassugna.
Glass vi fått av självaste Christer Fuglesang och som jag aldrig kommer få chansen att få testa igen..
Men jag åt minsann ingen och den verkade i ärlighetens namn inte vara så god  ialla fall, så det gjorde nog inget.

"Oh, det hade varit jättegott, men nej tack," har blivit det nya jag och det känns skitskumt!
"Oh JAAAA tack, vad gott" är mer den fröken Babbel jag känner men som sagt, det här med morgonmixad frukt, grönsaker, ångkokat och nötter fungerar jättebra just nu. (Frågar någon Anna Skipper så äter jag förmodligen alldeles för mycket nötter. Men kom igen... De är osaltade och vad begär hon av mig egentligen? Jag dricker ju vatten och äter jordgubbar till).

I morgon åker vi till skåne, där tjejerna ska dricka rödtjut och mumsa ostbricka och laga underbara middagar och frukostar och fikakorgar och luncher och mellanmål och kvällsfika.
I just freaking love rödtjut och ostbricka och underbara middagar och frukostar och fikakorgar och luncher och mellanmål och kvällsfika..
Men det blir bananer, apelsiner och kiwisar för min del.
Kanske ska jag krydda till mina fruktdrinkar med ett citronmelissblad eller två, för att få känslan av det lilla extra innan jag stoppar i mitt rosa sugrör.
För det tänker jag ta med mig ska du veta. Ska tjejerna få rödvin ska jag få sugrör. Så är det bara!

Vi kommer förmodligen inte att ha något internet i vår röda stuga på österlen, men håll till godo. I will tell you all about it later on!

Kommentarer
Postat av: who

rymdglass is the shit

2008-04-03 @ 20:24:42
Postat av: sara

Hahahaha!

2008-04-03 @ 20:28:45
URL: http://vildhallonet.blogg.se
Postat av: Jenny

Du är världsa duktig!
Hoppas att ni får en riktigt mysig helg i skåne!
Bamsekjamisar

2008-04-03 @ 23:06:39
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/
Postat av: joel

ojojoj, tror du att du var hård nu ;D

jag låg med honom ;D

HA!

2008-04-03 @ 23:27:55
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Petra

Fy vad ångest jag får över mitt ohälsosamma leverne när jag läser din blogg nu! Ge mig dåligt samvete bara, gör det! ;-)
Ha en underbar helg nu / Petra

2008-04-04 @ 09:17:09
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0