Näst sista helgen hos trevligkille

Åh, herre jättejävlar vilken underbar dag jag har idag.

Klockan 09:40 kommer bögen i församlingen och hämtar mig i sin blåa lilla bil och vi åker glada i hågen, med solbrillerna på, till Magasingatan där det är en härlig märkesklädesutförsäljning.

image252

Jag fyndar två klänningar, en grymt cool tröja och ett par jeans för under 500 lappen.
Min chaufför köpte ett hårspray på H&M innan vi satte oss i solen och tog en alldeles fantastisk kopp fika. Han lite bitter och jag själv, mycket nöjd med mina inköp.

Eftersom bögen i församlingen är en ordentlig herre som gör bra och ordentliga saker (till skillnad från oss lite yngre soldyrkare), så bestämde han sig för att åka hem och putsa fönstren mitt i vårt sollapande.
Men som den förutseende kvinna jag är, har jag givetvis redan ringt och väckt trevligkille som efter en stund kommer och tar bögen i församlingens plats, mittemot mig på uteserveringen.

image242

Vi sitter där en stund, innan vi bestämmer oss för att gå och handla lite smått och gott som vi kan ha och njuta av på hans alldeles fantastiska balkong...
Sagt och gjort.

Arm i arm går vi mot affären och handlar på oss en magiskt gudomlig buffé (vacker som en saga, I tell you) som vi dukar upp i den varma solen, bland kuddar och madrasser på balkongen.

Efter en stund droppar det in lite nytt folk till vår balkongpicknick och vi sitter tillslut fem personer och äter ananas, dricker iskall öl och mumsar brie, parmaskinka och jordgubbar.

image243

image251

När solen börjat förflytta sig över hustaken börjar vi se oss om efter nya äventyr och ser med nya utforskande ögon på de röda taken runt den lilla balkongen...
Vi hoppar över det skyddande balkongräcket och klättrar nyfiket upp bland hustaken, där vi spanar ut över stan med domkykan i bakgrunden.

image249

image244

image245

image248

image250

Oh! What a glorious day my friends...
Snart är det hemfärd, dusch och en röd liten sommarklänning på tillsammans med mina Cobra som står och väntar i kylen... Idag ska det gå bättre med utgången. Jag känner det på mig!

En stor puss till trevligkille och hans helt fantastiska balkong, som han ju snart tyvärr lämnar.
Vi får nog göra en repris på dagen, till morgondagens bakfylla.





Kommentarer
Postat av: Petra

Fasiken vad avis jag blev nu! Vilken lovely dag!

2008-04-19 @ 19:25:39
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Mia

Eller hur? vi särbehandlar ingen. Ibland måste man bara offra sig och bjuda på lite.
Kul att höra att du har kommit ur soffan förresten, hoppas du får en kanon kväll =)

2008-04-19 @ 19:39:03
URL: http://thesweetest.blogg.se
Postat av: Annapanna

MYSIGT!!!

2008-04-22 @ 16:42:38
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0