Powah!

I dag när jag kom hem till brorsan efter jobbet hade han fått sin nya tennisstol.
Det är något visst med oss gående personer och rullstolar. De liksom kallar på oss på ett mycket mystiskt men fantastiskt sätt.

(Gissa synen av mig, mamma, pappa och brorsan i fullt rullstolsrace i Sahlgrenskas undre katakombrer då bror låg inne efter olyckan.
Brorsan hade ju en riktig stol, men vi andra hade fått tag på varsin antik besöksstol, som man egentligen bara skulle putta fram lite försiktigt, vilka vi med vilt vevande armar fick upp i rätt bra hastighet.
Stolarnas däck var helt slitna och skeva och styrde sig själva kors och tvärs i korridorerna, med oss ovana rullstolsförare i, så vi var ju en mindre livsfara för både andra och oss själva där vi for fram. Men roligt var det).

Innan jag ens hade registrerat att min bror låg i sin säng och sagt "Hej" till honom ordentligt (d.v.s utöver det indianvrål jag avfyrade när jag öppnade dörren till hans lägenhet) satt jag i den nya stolen och testade vändbarheten.
Whoa, vilka vändningar man kunde göra. Och vad bra den snurrade.. Herregud, man bara tog fart, så snurrade den på stället.
UNDERBARA stol.

Men det bästa av allt var ju att den inte kunde tippa.
Jag menar, hur många gånger har jag inte lattjat runt i brorsans nätta lilla stol och låtsas att jag kan trixa som honom, hört någon prassla med godispapper eller öppna kylskåpsdörren och tappat koncentrationene en tiondels sekund, varpå stolen genast sett sin chans och lagt sig bakåt med en tjutandes storasysters flaxande armar och ben i sätet.
Med den här bastanta och jordnära stolen kunde jag se skitproffsig ut, vända assnabbt och snurra på stället utan någon som helst risk för hjärnskakning.

image218

image219

Dags att inta horisontellt läge för den här rullstolsbruden!

Kommentarer
Postat av: Petra

Du e galen, haha!! =)

Men seriöst, blev din bror förlamad i en olycka? Vad hände (om man får vara så ofin och fråga..)?

2008-04-10 @ 23:09:49
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Kanske?

Hahohaho!!!
Jag gillar verkligen Coldplay, känns som en stil du också gillar, men jag har upptäckt dom först på senare år, du däremot, har väl gillat den stilen, ja, alltid va?? Hade ingen aning om detta med din bror, vad hände, kom som en chock när jag läste ditt senaste inlägg och såg bilderna på rullstolen!!!

2008-04-11 @ 09:43:47
Postat av: Kanske?

Och det var en ledtråd så nu får du ge mig en också!!! Vad gör bror idag, min gissning, han är ett välbetalt datasnille som kör en snuskigt fräck BMW?? Fast när jag hör om rullstolen blir jag förskräckt och undrar om jag vågar skriva BMW.... Men det är bilden jag har av honom, men den bilden är iofs gammal.... Krama honom från "Kanske"!!

2008-04-11 @ 09:51:07
Postat av: sara

Snuskigt fräck BMW är ju alldeles riktigt. Nya fräcka fälgar på nu med ;)
Han borde vara välbetalt datasnille men är nog mest bara ett datasnille just nu i och med sjukskrivningen...

Om du inte visste om olyckan måste vi ha känt varandra för väldigt längesedan.
En fråga:
Är "Kanske" trebarnspappa?

2008-04-11 @ 10:14:21
URL: http://vildhallonet.blogg.se
Postat av: Kanske?

Tre barn, whaaaaaa, nej så långt kommen är jag inte än.... Men det är kul att det snurrar i huvudet på dig vem jag är...... Hur så.... Nu blir jag nyfiken på vem du tror jag är!!!

2008-04-11 @ 10:24:48
Postat av: Petra

Motorcykelolycka... Vad hemskt! Jag är mållös.
Han verkar ju trots allt se livet från de ljusa sidan och ha en skön humor (tänker på ett tidigare inlägg när du klagade över din onda hand, haha)!

2008-04-11 @ 12:31:44
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0