Spöken vs julmys

Idag fick jag den där varma känslan av hur mycket jag gillar mitt jobb igen.
Jag hade hela klassen själv efter kortrasten och jag hade bestämt att vi skulle lägga kristyr på pepparkakshusen under tiden innan bamba.
Det är ju lite av en utmaning (eller ibland, ren idioti) att göra sådana aktiviteter med en helklass, men jag tycker samtidigt att det är supermysigt att få göra roliga själv med alla barnen. (Egobabbel).
Bara att se dessa tindrande ögon när alla kom in i klassrummet där jag förberett med non stop -som jag snabbt ilade iväg och köpte, kristyr och husen på deras bänkar.

När kristyrkletandet var i full gång tog vi fram en bok som handlade om spöken och jag läste för dem (pepparkakshus och kristyr är juligt nog. Maria och åsnan får vänta) medan deras kreationer växte fram.

Ååååh.... Mina små älskebitar.
En del ögon var uppspärrade och stora som tallrikar och ungarna hoppade av förtjusning på sina stolar när jag med fasansfull inlevelse läste om mörka källare, ylande spöken, grönt slem och iskalla fingrar.

Husen, som de började dekorera med så stor omsorg blev till slut vita kristyrklumpar, eftersom många av barnen hade blicken mot mig, mina viftande armar och ihopskrynklade ansikte, där jag satt och läste istället för mot sina hus...
Mycket pedagogiskt av mig...

Men de älskade boken och jag lovade dem att fortsätta läsa nu efter bamba igen....
So, sorry. I gots to go!
Vi har ett spöke att jaga.


Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Gud va mycket snö det har kommit på ett av husen! MUMS!

2008-12-09 @ 12:59:26
Postat av: Warlock

Härligt med spöksagor! Jag hör gärna några men numera är det ingen som berättar några för mig, förutom CNN förstås...



Vad är bamba?

2008-12-11 @ 20:28:29
URL: http://warlock.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0