Börjar med nyårslöften vid 30!

1, 2, 3 å svälj... 1, 2, 3 å svälj...
Ja, så är det att vara en tugga god mat i min mun.

Inget behagligt och lugnt komalande här inte.
Nej, nej, snarare ett synnerligt okvinnligt och hysteriskt hundhetsande.

Vad hände egentligen med att andas och njuta av maten?
Är jag skadad från 10 års stress med barnen i bamba (och dessförinnan 13 år av egen skoltid och korta bambatider)?

När jag är på en fin restaurang eller blir bjuden på middag av någon som inte är en av mina bättre vänner måste jag verkligen t ä n k a på att inte äta så fort.
I bland (tro mig, det är sällan) händer det faktiskt att samtalsämnet i fråga intresserar mig mer än maten som ligger och ropar på tallriken, och då äter jag i samma (normala) takt som personen/personerna jag är med...
Men som sagt. Det händer väl en gång på 30.

Nyårslöfte:
Lära mig att tugga maten minst... Hmmm.... Massa (ok, mer än två) gånger, och kanske till och med lägga ner besticken då och då.

Ett annat problem jag har med min mat, är att den alltid tar slut.
Vad hände egentligen med; Nu är jag inte hungrig längre. Jag är till och med mätt, så nu lägger jag ner besticken och torkar mig om munnen?
Ja, vad hände med det, under min uppväxt?

När jag börjar bli mätt (de gånger jag hinner känna det i tid) och känner mig nöjd med min måltid, förvånas jag alltid av att gaffeln ändå fortsätter att mata mig.
Suck...

Nu sitter jag nämligen här, i matkoma, efter att ha ätit mig gravid på en Thairestaurang tillsammans med min power walk-kollega.
Undrar hur nöjd träningen, jag just gjorde ,är med det?

Nyårslöfte:
S L U T A äta när jag är mätt. Barnen i Afrika blir inte gladare för att jag äter mig illamående...

Oj, vilken trevlig dejt jag verkar vara. he he


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Hahahah....

Den var störtskön.

Lite masoschistiskt. med bälten och klädnypor.

=)



Klockren synk.

De har övat boysen!



Underbar!

2008-12-13 @ 09:19:07
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Annapanna

Då är vi två... Suck....

2008-12-13 @ 11:54:04
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

bästa nyårslöfte ÄR:



Detta år ska jag INTE ge ett nyårslöfte!!!



=)



Packad och klar! =)

2008-12-13 @ 20:48:02
Postat av: Kotteby

Förresten.....

vilken thai var det?

Love thai!



Har du testat Kao Thai på Odinsplatsen?

Mamma mia!!!

2008-12-14 @ 17:00:02
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0