Tänk efter före någon gång!

Min power walk-kollega och jag gick iväg till ett närliggande café på rasten idag.
När vi står där och velar över vad vi vill ha läser jag högt på en menytavla:
"Exotiska rätter"  och utan att tänka mig för utbrister jag hoppfullt:
"Oh, kan man få man en snygg man till sin exotiska rätt tro?"
"vadå?"
  undrar killen bakom disk och ler lite osäkert?

Vi skojar vidare om det alla tre och kommer fram till att jag nog tänkte på erotiska rätter ändå.
Min kollega och jag äter sedan vad vi har beställt och har en trevlig caféstund innan jobbet ska ta vid igen.

När killen ska plocka undan våra glas, muggar och tallrikar uppträder han väldigt konstigt och frågar upptepande gånger om han kan plocka undan, vilket vi flera gånger säger att han kan.
Ta våra glas, vad är det med dig?

Vi reser oss sedan för att gå och jag upptäcker en vit liten lapp på bordet, där disken tidigare stod.

Jodå!
Visst var det ett namn, ett telefonnummer och ett; Ring mig, som låg där på bordet.

Var det flirtigt att fåga om man fick en snygg man till sin exotiska rätt och är det naivt att inte ens tänka på att han kanske kunde ta åt sig?

Eftersom jag i min förvåning faktiskt tog lappen när vi gick och eftersom jag absolut inte tänker ringa honom så kan jag ju inte gå till det fiket och chilla på min rast igen.

Crap!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk att du faktiskt "gjort" dagen för denna kille idag! Tänk själv hur GLAD du hade blivit om du var i hans kläder och en snygg tjej nästan "bjudigt" ut dig på stående fot.... Jag hejar på honom....hoppas att du ringer....

2008-12-01 @ 15:36:20
Postat av: "Kanske?"

Hahahahaha!! Stackars grabb, du höjde nog hans självförtroende ett par steg där, tänk om det var första gången han vågade göra en sån grej, lämna ut sig så totalt........ Efter en sån invit också..... Var han snygg då, tror du det var första gången han gjorde detta???? Du är så jädra rolig lilla Sara, man blir alldeles varm och lycklig när man läser om dina små vardagsäventyr... Keep going!!!

2008-12-02 @ 09:31:21
Postat av: Anonym

Hahahahaha!! Stackars grabb, du höjde nog hans självförtroende ett par steg där, tänk om det var första gången han vågade göra en sån grej, lämna ut sig så totalt........ Efter en sån invit också..... Var han snygg då, tror du det var första gången han gjorde detta???? Du är så jädra rolig lilla Sara, man blir alldeles varm och lycklig när man läser om dina små vardagsäventyr... Keep going!!!

2008-12-02 @ 09:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0