Bjuder lite på min dumhet

Man lär sig något nytt varje dag.
Idag har jag återigen lärt mig att jag är en komplett idiot när det kommer till datorer, plus att jag har lärt mig hur man avinstallerar ett program.

Min diskussion på msn med brorsan tidigare idag:
Jag säger(efter att ha fått en påminnelse om att uppgradera min prenumeration på Anivirus):

VA, måste man KÖPA virusskydd?

Det är ju svindyrt!


Bror säger:

Nja, surfa inte på en massa skitsidor bara.

Finns gratis med.


Jag säger:

Det tror jag inte att jag gör...


Bror säger:

Du får säkert en del "dumma" mail.


Jag säger:

Jag trodde att jag hade ett gratis men fick en prenumerationspåminnelse nu att mitt virusskydd gick ut om ett par dagar.


Bror säger:

Nej, du hade ett jag la in som var i ett år.


Jag säger:

jaha!


Jag säger:

Så vad gör jag nu?


Bror säger:

Du kan formatera om datorn och lägga in det igen.


Jag säger:

Låter ju lätt!


Bror säger:

Eller betala, eller leta upp något bra gratisex.


Jag säger:

Bra! Gratisex låter jättebra.

Var hittar man sånt?


Bror säger:

TROR detta är det vanligaste


Bror säger:

http://free.grisoft.com/


Jag säger:

Suveränt!


Jag säger:

Laddar ner nu. Tack


Bror säger:

Men tänk på att du måste ta bort din andra först!


Jag säger:
VA?


Bror säger:

Aldrig två antivirusprogram samtidigt.


Jag säger:

ojdå


Jag säger:

Hur gör man det då?


Bror säger:

Alltså innan du intstallerar.


Jag säger:

gör ju det nu...
Men avinstallerar först då.


Bror säger:

Du skall avinstallera Norton.


Jag säger:

Anti Norton heter det va?


Bror säger:

haha


Bror säger:

Nej, Norton Antivirus


Jag säger:

haha


Bror säger:

Finns typ avinstallera på startmenyn > Norton annars så får du gå in i kontrollpanelen > lägg till ta bort program,


Jag säger (under avinstallationen):

Den säger att det finns filer i karantän.. VAD MENAR DE MED DET???


Bror säger:

Att den hittat misstänkta virus som den spärrat.

Jag säger:

Tar bort det då...


Bror säger:

Kan vara "bra" filer


Jag säger:

fan...


Jag säger:

JAG VET JU INTE!



Jag kände mig modig och edgade genom att ta bort allting.
Hoppas att jag inte gjorde bort mig helt nu. hihi

Mr Amazing ligger i min soffa och klagar på hungrig mage så jag ska mata honom med lasagne och våra hembakade chocolate cheesecake muffins, som vi snabbt slevade ihop när lasagnen var i ugnen...


Kommentarer
Postat av: Erik

PyromanBabbel! Lite skoj med eld.. att man kan blåsa ut den.. men o andra sidan blåsa liv i den..
Tänk på det du! ;)

2008-02-13 @ 15:40:39
Postat av: Erik

Damn... fel ställe hamnade mitt sista inlägg på.

Anti Norton..
hihi =)

2008-02-13 @ 15:42:25
Postat av: Erik

Gratisex är bra... men än bättre är gratissex!!
*fniss*

2008-02-13 @ 15:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0