Doin' doin' doin'

Då var det gjort...
Tjejerna dundrade in på Trädgårn vid 00.30 igår och studsade sedan lyckligt omkring till fantastisk house till 05.00.



Vi startade kvällen hemma hos en grymt snygg kille (Det är du baby. Både snygg, rolig och trevlig, vilket inte är så vanligt) som bjöd sina gäster på Singstar och Guitar hero.
Vad är det med folk, att vilja stå framför tv:n och sjunga i en mick till helt tragiska lovesongs från 90-talet?
Och inte nog med att folk gör detta, för mig helt galna upptåg, de älskar det dessutom.
Ja, folk älskar verkligen att få kråma sig med micken och göra bort sig inför sina vänner med taskiga sångröster och dåligt tajmade refränger.
Misstolka mig inte nu, jag har inga som helst problem med att göra bort mig inför mina vänner, men Singstar? Nej, jag gör det bara inte!
Jag tog istället mina gungande höfter och bakgrundsdansade till sångfåglarna (för då gör man ju absolut inte bort sig) som på mellanstadiediscona, med sidsteg och gungande armar.
För dansa, det kan jag ;)

Sedan tog sambon och jag våra korta kjolar och baggyjeans till Trädgårn's portar för att starta vår studsiga natt.
Vi fick visa leg för vakten i kön, och vet ni.. Det var 18-årsgräns igår. 18!!!
"Oj, vad gamla ni är" sa han när han såg mitt stenålderspass. (Som ju går ut i år så nu måste du fixa det du ska fixa mamma)
"Japp, just rub it in will ya' "sa vi och kände oss som dinosaurier när vi entrade golvet och alla hormonstinna kids som just fått raka sitt första pubis.
Men skit i det, vi var ju ändå där för musiken och det var på den vi lade vår energi och lycka.
Och herregud, vad bra det var.

I LOVE HOUSE MUSIC

image127

image128

Vid Faiks bås (såklart) hittade vi en för oss, rätt ny bekant som vi snabbt satte klorna i. (Gött, en kille som inte är 12).
Denna underbara människa som jag bara inte kan göra annat än tycka riktigt mycket om, trots att jag fått jobba hårt de senaste månaderna för att charma honom.
Sambon gav upp lite tidigare eftersom hon har plugg att tänka på, men jag och min nallebjörn till body guard körde på ända till slutet med vilda danser, taskiga vad (som jag givetvis vann) och härliga skratt innan vi gav Faik en kram och delade en taxi hem. (Varsitt hem).

image126

Idag blir det bio (Sweeney Todd) med blondinen på Kyrkogatan och sedan har jag, under ett svagt ögonblick, lovat min coola skateboardare att ta en öl med honom på stan ikväll.
Oj, oj, oj... Hur ska jag orka det? Känner mig rätt off faktiskt och är för tillfället inte ett dugg sugen på öl, eller cider, eller någon alkoholhaltig dryck över huvud taget.
Undrar om han blir besviken på mig om jag tar en kaffe istället?

Kommentarer
Postat av: Petra

*Garvar* Singstar är ju sketkul - i rätt sällskap, och med rätt mängd alkohol i blodet, haha!
Fasiken vad partysugen jag blir när jag ser dina bilder! Måste gå ut snart alltså!

2008-02-17 @ 16:56:56
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0