Flexibilitet

"Om mamman har sockersjuka så får väl bäbisen det med?"
"Eller cancer? Får bäbisen cancer om mamman har det?"
"Om mamman har cancer i magen så kan hon inte få barn för då måste hon operera bort sina äggstockar och då blir det inga bäbisar. Det var så min mamma gjorde."

Vår rymdtemalektion utvecklades till en lång diskussion om graviditeter, kejsarsnitt, sjukdomar, missfall och de två hamstrarna, Light och Torkel.
Vi insåg efter 30 minuters samtal med barnen att det inte skulle bli något tema och faktum är ju, att när barnen börjar prata om sådana saker känns det inte bra att avbryta dem... De behöver fråga och ventilera.

"Min mamma berättade om en flicka som var nio år som blev gravid. Men hon dog när bäbisen skulle födas för  att hon var för liten där nere. De fick liksom trycka ihop huvudet på barnet." Berättar en kille i samlingen.
"Asså, jag måste bara fråga" säger en tjej direkt, med skeptisk röst.
"Hade hon verkligen knullat då? Nio år gammal"

Kommentarer
Postat av: emma

helt sjukt..usch hemskt!

2008-02-19 @ 14:32:55
URL: http://www.enlitentax.blogg.se
Postat av: Erik

Ja det är sjukt om man knullar när man är 9 år gammal
=)


Fröken Babbel... Jag köpte dig precis på FB för ca 53000 dollar. Hur sjukt é inte det!! Jag är inte ens värd hälften
:(


;)

2008-02-19 @ 21:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0