Gratisreklam

Ibland är ödet härligt.

Torsdag är den dagen då jag spenderar min eftermiddag på en annan avdelning och idag var inget undantag.
På min ordinarie avdelning hade vi planering på rasten idag så någon sådan hade jag inte haft när jag gick över till barngrupp nummer två.
Inte för att jag haft en särskilt jobbig dag, inte alls, men det suger ändå energi att vara med 28 livliga ungar en hel dag, så det är skönt att få den där halvtimman mitt på dan.
I alla fall så kände jag mig väldigt trött och gäspade stort och upprepande (de stackars barnen satt och kippade efter luft likt levande fiskar på land, då mina enorma gäspningar tog allt syre i rummet) när jag kom till eftermiddagsjobbet.

Min ena kollega hade varit tvungen att hämta sin son som nu var med på fritids och jag fick på något sätt dåligt samvete för att hon skulle stänga och vara sen trots att hon hade sin son med och allt.
Å ena sidan var jag ju grymmetrött och ville åka hem men å andra sidan så ska jag ju iväg på galej ikväll och orkar man det, så orkar man jobba, varpå jag frågar henne om hon ville gå hem så kunde jag stänga.

Det är trevligt att erbjuda någon hjälp när man ser hur uppskattat det är. Hela hon lös upp och jag kände mig genast mycket piggare.
Nu visade det sig så illa att det eventuellt skulle vara barn kvar till 18.30 och så sent kunde jag tyvärr inte stanna (eftersom galejet var ivägen). Jag trodde hon jobbade till 17.30 och då skulle jag precis hinna hem och duscha innan jag mötte upp de andra.

Men nu till det härliga ödet.
Nästan alla barn går helt plötsligt hem och kvar sitter min kollega och jag och skojar om Carola och andra stora världsliga vesäntligheter över varsin kopp med guds gåva till oss pedagoger -Kaffe! (Inte för att jag på något sätt tror på gud, men gud ska veta att jag tror på kaffe).
"Men herregud," säger hon när jag (med ett fett leende, eftersom flickan som jobbar med tråden ser EXAKT ut som musen i askungen när denne trär den enorma nålen med sin smala arm) sitter och trär tråd på en nål till en färgglad garnboll.
"Här är ju jättelugnt och jag var ju inställd på att jobba till 18.30. Vi vet ju fortfarande inte om det blir så sent, och blir det 17.30 så är det fortfarande tidigt för mig. Gå hem du istället och njut av en tidig dag."
Jag behövde i ärlighetens namn inte tänka två gånger över att ta beslutet att stanna kvar och se om jag ens kunde stänga eller gå hem lite tidigare och göra viktigheter som att blogga, msn:a och kolla fejjan innan kvällens festligheter.
Jag tog på mig jackan, tackade för mig och cyklade hem. (Handlade den obligatoriska hallonjuicen, bröd och dill på vägen bara).
Så istället för att jobba till 17.30 tog jag min rosa cykel redan innan 16.00... Fint va?!

Ikväll är det :
PREMIÄR!
Trött på Avenyn?
Kniper det i plånboken?
Känns Bob Sinclar & Carola överstökat?

Frågorna är många, svaret är ensamt.
Varje Torsdag berättar vi en hemlighet.

En hemlighet om bra musik för alla smaker, från den svängigaste discon, till
den djupaste tech-housen, till den fetaste 90-talshiphopen, utmålad på två
våningar.

En hemlighet om fingertoppskänsla, en stämning som går att ta på.

En hemlighet om en samlingsplats för de människor som tycker det är skönt
med en avslappnad och familjär miljö.

Premiärkvällens soundselectors :
* Christian Dahlman -
En rutinerad trendsättare, en riktig Göteborgsikon. Tidigare @ :
Club Mook, Tranquilo, Respekt, Main, Ish, Stearin m.m.

* Mike The Greek -
Göteborgs kanske mest mångasidiga DJ, från disco till electrohouse. Tidigare @ :
Respekt, Heaven 23, Friday Feeling, Sticky Fingers, m.m.

* Axloh -
Ung ikon för Göteborgs klubbliv, ett välkänt ansikte bakom skivspelarna. Tidigare @ :
BLVD, Ice Cream Parlour, Respekt, Nivå, Heaven 23, Berså m.m.

* Mikael Weermets -
Placerad 6a i "Nordics Most Popular DJ 2007", 1a i Sverige. Tidigare @ :
Tisdagsklubben, Housetåget, Sturecompagniet, Park Lane, Deep m.m

Vill du veta en hemlighet?
Vi bjuder på fri entré, hela kvällen. Bara du lovar att dyka upp!

PREMIÄR TORSDAG 7:E Feb!


Viktorias Hemlighet - Torsdagar från 21.00 @ Restaurang Viktoria
Viktoriagatan 2B
411 25 Göteborg
Tel 031-13 88 00
[email protected]

Jag tror på att det kan bli en najs kväll (att en snygg handyman står bakom en av skivspelarna och ger oss lite ögongodis gör ju inte saken så mycket sämre heller hehe) och vi träffas över en öl på Vasastan innan om någon känner sig ensam ikväll ;)

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vad kul det lät!! Nu börjar det suga i party-tarmen igen känner jag... Graviditeten var lång, hehe.

2008-02-08 @ 10:34:56
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0