Hmm...

Jag har tänkt lite på en sak.
Inte så att jag har legat sömnlös på nätterna över det direkt, (det finns det istället andra saker som får mig att göra) men jag har ändå noterat det och funderat lite över det.

Jag tycker det är fantastiskt kul, det här med att blogga, och även om det från början mest var för min egen skull så är det ju klart mycket roligare nu, när den lilla läsarskaran växer, kommentarerna får mig att lé och bloggen min är ett samtalsämne på fester o.dyl.
Jag bloggar om mitt jobb, mina vänner, min familj, mina djur, mina tankar och brister och mig, mig, mig..
Ha ha! Rätt ego tjej här.

Jag tycker även att det är rätt kul att kika in på andras bloggar ibland och se hur de har det, hur de lägger upp sina bloggar och vad de skriver om... Och har då där, i andra bloggar, märkt en trend som jag ju totalt har missat i min egen... (Om man bortser från mina GRYMT snygga Pumaskor jag köpte för ett par veckor sedan).
Tjejer bloggar om sina kläder, accessoarer och små påklädda skadedjur till hundar.

"Hinner inte slänga in "dagens outfit" nu men jag lovar att det kommer upp när jag har kommit hem igen. Sjukt stressad, hörs senare. Visar upp vad jag shoppat då!"

"Jeansen är fina och verkar vara av bra kvalitet men 100% bomull är inget för mig. Stretch är min melodi. Lättare att få till en OK passform då. Om ni vill veta lite om storlekarna så fick jag på mig 27:orna och otroligt nog var det inte i midjan dom spände utan över höftbenen. 28:orna var för stora, särskilt i svanken."

"Jag älskar byxor i färgglada färger. Alla dessa par finns att köpa hos ASOS och jag skulle gärna beställa ett par av varje. Gillar du färgglada byxor?"

"Drömväskan är en Mulberry Bayswater/Piccadilly eller en LV Speedy. Klänningar har verkligen varit min last sedan barnsben, och det verkar vilja hålla i sig även nu."

Doft bajspåsar för 39 kronor
Bryr ni er om er hund och hittar på roliga saker med den så blir den verkligen din bästa vän!

De här tjejerna har hur många läsare som helst (flera tusen) och de berättar i stort sett bara vad de har för kläder och smycken. Både till sig själva och sina små, små pyttehundar.  Inga dobermanns där inte! (Det spelar ingen roll vad de här tjejerna säger om sina taxar och chihuahuas, Lingon. Du är lätt den finaste, och coolaste hunden jag vet). 


Och då undrar jag? Är det det folk vill veta om andra människor? Vad de har på sig på dagarna?
Jag menar, här skriver jag om hur jag glömmer mina bh:ar hos killar, får stryk av barn i tvåan och andra pinsamheter, när allt jag behöver göra är att ta bilder på mina och terroristernas (de har visserligen inga -än... Hmm förutom på Lucia när jag ger dem varsin Stjärngossestrut och kallar dem för Lussekatter bara för att det är så roligt) outfits för att få flera tusen läsare (om det nu är det jag vill).

Nej, jag tycker bara att det är lite kul och jag är grymt stolt över mina, under hundra, läsare...





Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är grymt stolt över dig, fina Pärla!
Det är sååå roligt att kunna läsa om dina bravader, speciellt nu när jag är så långt borta!
Jag skriver kanske också mest om mina hundar, men de har inte heller fått några outfits än. Känns väl inte som att det så aktuellt egentligen heller...
Fortsätt du i samma anda som tidigare!
pöss & kjam

2008-02-21 @ 00:28:30
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/
Postat av: Erik

100 läsare minst! O folk som betalar $83,469 för att "äga" dig...
Be proud!!

Själv är jag naken på jobbet såhär innan klockan slagit 8...................................

2008-02-21 @ 07:48:56
Postat av: Petra

Jag läser också mycket hellre om ditt (i mina "hemma-mamma-ögon" högst intressanta liv), än om vad folk och deras hundar har på sig! Själv anser jag ju som sagt att bloggandet är terapi. ;-)

2008-02-21 @ 08:29:15
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Sara

Jag håller med du, Petra.
Bloggen är en helöt grym terapi... Och billig dessutom!

2008-02-21 @ 10:50:35
URL: http://vildhallonet.blogg.se
Postat av: Sara

Och Erik!
Vad gör du på jobbet naken? ha ha!
Nu har jag TVÅ manliga vänner som klär av sig nakna när de är ensamma på kontoret och jag älskar det. Jag har LÄTT de ballaste vännerna.
Ta gärna ett kort nästa gång och mms:a det till mig (som har alldeles för mycket kläder på mitt svinkalla jobb)!

2008-02-21 @ 10:58:57
URL: http://vildhallonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0