I badet med Saddam och Bin Laden

Fredag kväll var sådär härligt lugn som bara en hemmakväll med sin sambo kan bli.
Vi städade lägenheten och badade katterna.
Hallon jamade högt i duschen, i hopp om att någon skulle höra henne och komma och rädda henne från den uppenbarligt helt galna människan som satt naken på golvet och hällde vatten på henne.
Ja, det är nog en härlig syn när jag badar mina små djur, där jag sitter på knä i duschen med en alldeles förtvivlad och löddrande katt framför mig.

image125
Stackars Hallon... En högst förnedrande upplevelse för en lady som henne.

Efter bad, städ och fiskmiddag känner vi oss oerhört kulturella och bestämmer oss för att titta på en fransk film samtidigt som vi mumsar chokladpudding med grädde.
Filmen börjar och vi lägger oss tillrätta i soffan. Sambon mot soffkanten och jag över sambon med kuddar, katter och filtar all over.
Jag tror jag var kulturell i ungefär fem minuter innan jag drömde härliga drömmar om öppna landskap och flygande får.

Klockan 23.00 slutar filmen och vi vaknar båda två och masar oss in till sängarna där vi stensomnar och sover ända till 09.30i morse.
Utvilade tjejer som åt en underbar frukost, städade det sista och tog en härlig promenad till vår favvoklädaffär (utan att köpa något), systemet och mataffären för att köpa upp oss inför kvällen då vi får övernattningsbesök från Helsingborg.

image127

Nu blir det fika i stan en sväng.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0