Lättköpt

Det är lördag morgon och de lyckliga kompisarna sätter sig för att äta frukost i sitt lilla hem.
Köksradion lirar "ring så spelar vi" och det är faktiskt, i töntighetens namn lite mysigt.
Det påminner om när jag var en ännu mindre flicka och sov hos mormor och morfar och det alltid lyssnades på "melodikrysset" och "ring så spelar vi" på mornarna.
Hemma hos oss var det ju alltid Bruce Springsteen eller liknande som spelades.

Så där sitter vi med munnarna fulla av macka när det ringer in en liten snärta som precis ska flytta in i sitt nya hus med sin pojkvän, och vi nästan kräks när vi hör hur vansinnigt lycklig hon är.
Idag skulle hon och hennes mamma gå och kolla på möbler till det nya hemmet.

"Ska jag döda henne?"
Frågar jag allvarligt och jag menar vartenda ord.
Men just då får vi reda på vilken låt hon vill höra och alla agg mot henne är som borta.
Det här är ju en bra tjej, det vet ju alla!
"...Så här spelar vi nu Takida med Curly Sue för dig när du handlar möbler..."

Jag sliter tag i gurkan på bordet och sambon tar smörkniven...

image143

image144

Oj, oj, oj, vilken bra låt det är...

Kommentarer
Postat av: Malin

Gluttar runt på olika bloggar (roligt tidsfördriv) och hamnade här... MÅSTE bara kommentera de här korten!!!
Underbart! Smörknivs-kortet är ju helt fantastiskt :D

2008-02-24 @ 17:35:27
URL: http://mallamani.blogg.se
Postat av: Petra

Okej. När får jag flytta in hos er? =)

2008-02-24 @ 18:39:44
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0