Man blir ju ALDRIG äldre än vad man gör sig

Ahhh, nerbäddad i soffan, efter att ha varit skitvuxen och storhandlat på Coop med min lilla honey.

(Jag hade under dagen ett samtal med ett ex om hur gammal man egentligen är. Han menade på att han fortfarande var 16' år i huvudet och att han hade en helt primitiv hjärna som bara tänkte på brudar, bilar och att flyga med hans nya radiostyrda helikopter.

Jag tyckte väl att det lät mest som att jag i så fall skulle ha en hängröv som en 30-åring och vara kåt som en nyfiken 16-åring, vilket inte lät så jättelockande, men han har kanske rätt ändå...
De som, igår, såg mig och sambon springa runt på Coop och låtsas vara viktiga men rysligt hemliga agenter med vår "Blippare" i handen som vapen, kan inte ha trott att vi var mycket äldre än 16 och utskickade i stormen för att handla åt våra föräldrar).

Vi hade i alla fall hyrt en film, köpt naturgodis (för 80 spänn) och bäddat ner oss framför tv:n när Nina Gordons underbart vackra röst börjar sjunga: "Straight outta Compton, crazy motherfucker named Ice Cube, from the gang called Niggaz With Attitudes..."
Jag blir så glad varje gång min telefon ringer. Inte bara för att jag är eftertraktad då, utan för att jag fullkomligt älskar Nina Gordons version N.W.A:S Straight outta Compton.
Det var helt otippat en gammal vän som jag inte träffat få flera år, som ringde och ville att jag skulle möta upp henne i stan, nu när hon var i göteborg och allt.
Den här tjejen har bott i Frankrike i flera år, sedan Åre och nu Stockholm, och jag har inte sett henne sedan våra glansdagar, efter att vi säsongade i Saalbach år 1999-2000.

Självklart pallrar jag mig upp från den varma soffan och ställer mig i duschen för att bli en lite fräschare 30- (16) åring och åker ner till stan för att dricka några öl med henne och hennes vänner.
Men trots mitt tappra försök, så var kroppen inställd på horisontellt läge, så när klockan var 01.00 tog jag min jacka och åkte hem till min mjuka säng.
Vi bestämde att vi skulle träffas idag och döna på lite mer. Jag och sambon ska på kalas hos två små pinglor ikväll innan vi entrar stan, men efter det så är vi redo för en eventuell dejt med Dr Alban och min underbara vän från Stockholm.

Nu ska vi baka en Prinsesstårta, gå till Systemet och kolla i garderoben vilken parningsdräkt som skulle kunna fånga den stiligaste prinsen i kväll.

Hörs sen

Kommentarer
Postat av: Petra

Parningsdräkt!? Hahahaha!! Du är underbar!

2008-02-24 @ 18:41:10
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0