Måndagsöl, my ass

"Fy, vad kass du är" och:
"Men kom igen nu, det var ju därför jag satte mig på tåget och kom hit idag ju..."
... -Är bara några av kommentarerna min skatarvän gav mig igår, när han ville att jag skulle dricka mig bortom allt förnuft tillsammans med honom, och han spelade bra på skuldkortet. 
Till och med så bra att jag nästan följde med honom och tog ett par öl efter bion, men jag stod ändå på mig.
Jag var inte helt i form och soffan med En annan del av Köping och Nip/Tuck lockade mer än en skränig lokal med öl (eller cider som jag förmodligen hade tagit).

Det kom under kvällen ett flertal sms som talade om vart deras ölturné befann sig och åtskilliga tillsägelser om att jag skulle ta på mig parningsdräkten och komma dit, men nej... Jag stannade hemma under löftet om att ta öl idag istället.

I eftermiddags ringde jag min vän (som jag lovat) från jobbet för att meddela vilken tid jag kunde möta honom i stan, men gissa vad?
Ha ha.
Han var magiskt bakfull och kved som ett (som jag kan tänka mig att det låter) skadeskjutet djur när jag kvittrade något om en omotiverad karatefylla runt fem-halv sex (en karatefylla jag ju egentligen inte ville ha, men hade väldigt roligt åt att begära av honom).
Vår dejt ställdes givetvis in (under skratt och hjärtligt hån) och jag mötte istället upp min (as)snygga väninna över en middag och fika.
Vi satt i en soffa, köpte in chokladpralin efter chokladpralin och pratade om det vi alltid pratar om:
Killar, jobb, kläder, pengar och framtid. 
När jag tänker efter är nog faktiskt framtid det enda vi har just nu. Men den är ljus. Eller hur honey? Eller vad var det du sa om solglasögonen? Ha ha

image133
Vår första -men då rakt inte sista, lilla chokladpralin väntar på att maten ska komma in så vi kan sluka honom till vårt röda och gröna, goda te.

Tack för idag min fina väninna. Vi syns i morgon igen och det ser jag fram emot.
Puss


Kommentarer
Postat av: Din mätta väninna

Åhh, min lilla pralin! Tack själv! Det är såna här små vardagsguldkorn vi måste ta vara på. Livet e här och nu och fan vad bra vi har det!!! Framtiden kommer ju ändå, så varför oroa sig?
Ser fram emot imorgon och ännu en kväll utan alkohol... Se vi KAN det oxå;)
Pus my löööve!

2008-02-18 @ 22:01:10
Postat av: numera med ph

jag e urusel... förlåt, men man e tamigfan inte 20 längre... det får bli en annan gång, och med tanke på mina planer så får vi garanterat fler chanser!
puss på dig, vackrast!

2008-02-21 @ 02:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0