Morgonrutin

"JAG HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE PÅ JUST DENNA DAG OCH DET ÄR SKÖNT ATT DEN ÄNTLIGEN  KOMMER"
vrålar Kenta ur telefonen medan jag i mitt huvud, under kuddar och skyddande armar vrålar:
"DÖÖÖÖ nån gång¨, will you!"
Då var klockan 07.30 och jag hade snoozat i en halvtimma. Jag var verkligen tvungen att gå upp och ta Contessa till jobbet nu.
Jag gick upp, drog fram ett par jeans, ett linne, en tröja, borstar tänderna samtidigt som jag ger djuren mat, musköljer med flour när jag byter i deras låda, skrubbar ansiktet med iskallt vatten, sätter upp luggen, flätar två flätor, tar på mig skor och jacka, svär över att inte hitta vantarna och går sedan ner till cykelkällaren...

När jag kommer fram till jobbet, prick klockan 08.00, kan jag inte göra annat än skratta rätt hjärtligt åt mig själv.
Jag har två olika strumpor på fötterna, jag har glömt att ta på mig en bh (det verkar bli en vana hos mig nu. Varför händer det aldrig tjejer med stora bröst?) och jag har det rosa linnet under den röda tröjan ut och in.



Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha! Lovely.... =)

2008-02-19 @ 08:25:26
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Erik

Ja det ska ju till en sån som DU för att lyckas med detta. Jämfört med mig själv blir det ju som att jag skulle ta på mig två olika strumpor (kanske har hänt men väääääääääldigt aldrig ;) ), sätta min rosa t-shirt ut och in under min röda tröja (finns inte i min värld) och dessutom glömma att sätta på mig ett par kalsonger (haha, sånt "glömmer" man INTE) ;)
Men det är ju jag.....

2008-02-19 @ 08:36:02
Postat av: Cecilia

Muskölj? :)

2008-02-19 @ 10:49:35
Postat av: Jenny

Ja, man kan väl inte annat än beundra en människa som klarar av att jobba en hel dag efter en så'n morgon!
Stora pössar och kjamisar till dig Pärla!

2008-02-19 @ 11:57:29
URL: http://awear-jenny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0