Oh, my gaaaad!

Jag är rörd...
Chefen ringde ju och bad mig komma till hennes kontor, varpå jag lade ut en inte ännu färdig blogg och stack, i tron om att något hade hänt och att hon behövde hjälp.
När jag kom upp till henne och sladdade in på hennes kontor med andan i halsen , mötte hon mig med en underbar och välgjord bukett tulpaner.
(Hon var ledig när jag fyllde 30 och hade visst haft lite dåligt samvete för att hon inte var med på min 30-årspresent. Gud, vilka underbara människor jag har turen att jobba med).
"Jag vet ju att du gillar rosa, men det hade de inga så det blev de här. Grattis i efterskott söta fröken Babbel!"
Hon ger mig en kram och säger sedan:
"Det var allt jag ville. "

På kortet i buketten stod det:
"Till den vackraste på både in- och utsidan. Ha en underbar helg. Kram chefen." (Hon skrev ju givetvis sitt namn, men jag kallar henne alltid för chefen, och så även här).
Som sagt... Det är en lite,nej jätterörd, tjej som skriver nu, medan ungarna har roliga timmen i klassrummet.

Let's återgå till min morgon och experimentet med housemusik i lurarna istället för softisch när jag går till jobbet.
Jag har med säkerhet aldrig gått så fort till mitt arbete innan, och då är jag ändå en människa som av naturen går väldigt snabbt.
Jag fullkomligt flög fram över gator och trottoarer och när jag väl kom fram kastade jag rytmiskt, till musiken, (som jag inte alls ville stänga av) av mig kläderna och svetten pärlade sig på näsan.
Barnen undrade varför jag stod och dansade när jag hängde in mina kläder i skåpet så jag lät dem lyssna på vad som fick mig på så bra humör.
De bara skrattade och sa att jag var fullkomligt knäpp där de stor med lurarna i öronen, och fattade inte alls tjusningen.

Min kollega tittade som i chock på mig när jag studsade in i klassrummet i bara ett rosa linne (jag fryser ju jämt och brukar ha minst tre tröjor och handledsvärmare på mig) och dansade runt hennes runda, gravida mage.
"Så här lite kläder har jag nog aldrig sett på dig. Mår du bra?"

Jag mår jättebra, tackar som frågar!
Housemusik is the shit...

Kommentarer
Postat av: Petra

Guuu´ vilken energi du har människa!! Underbart!

2008-02-22 @ 13:09:35
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Petra

Måste förresten tillägga att jag alltid kör "Veiron i ottan" när jag väcker ungarna - och de har ju ingen aning om vem Veiron är, haha.. Jag är ju bara "tönt-mamma" liksom.

2008-02-22 @ 15:47:54
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0