Oups! I did it again

Köpa present bara för att du måste är nog lätt... Nooot!
Jag gick runt i varenda affär i hela stan för att hitta en snygg topp eller väska till kvällens födelsedagsbarn.
Min första tanke var ju att köpa ett par fancy örhängen till henne men fick vid vidare efterforskning veta att hon inte hade några hål.
VA? Vad är det för en vuxen, mogen kvinna som inte har hål i öronen? Har inte alla tjejer över 12 år det?

Jag var i alla fall nära bristningsgränsen och frustrationslipen över att inte hitta någonting att köpa till henne när jag bara "råkade" slinka in på Nilson.
De stora SLUTREA-skyltarna ropade med mjuka och välkomnande röster på mig, och vem är jag att inte komma när någon ber så snällt?
Och där i stålkastarljuset, på den vita hyllan stod den. MIN sko...
"Hej raring," säger jag och plockar upp det vita underverket från hyllan. "Vill du följa med mig hem?"
Jag vet inte om jag tror på kärlek vid första ögonkastet egentligen, men här fattades det tycke med en gång och skorna hamnade snabbt i en grå påse som fick åka med hem till Majorna.

image112

image113

Kolla vilket fantastiskt litet blommönster. Jag är kär!

Jag kan inte förklara det, men det är ändå ett välkänt faktum. Vi tjejer mår helt enkelt bra av att få spendera våra pengar.
Efter detta vansinnesköp (för tro inte ett ögonblick att mina nya vita skor stod på den där SLUTREA-hyllan och pratade med mig. Nej, nej. De stod på den där svindyra-men-fruktansvärt-snygga-och-nödvändiga-måste-ha-hyllan) kände jag mig på mycket bättre humör och gick glad i hågen in på Åhléns och hittade direkt en svart väska som jag köpte till min vän.
Sådär ja! Varför började jag inte dagen med att köpa något till mig själv (Eller, jo.. Jag provade ju ett par jeans, men de var väldigt otrevliga mot min rumpa, så de fick inte följa med hem) så hade jag sparat flera timmars irritation och onödigt lidande.

Nöjd med mina inköp (och under vetskapen att jag har två veckors öppet köp på mina nya älsklingar OM det skulle vara så att jag inser att jag inte har råd med dem. OM...) ringer jag min snygga vän som bor på kyrkogatan och frågar om han vill ta en kopp fika med mig. Lyckligtvis var han också på Nordstan, så vi möttes snabbt upp och satte oss ned med kaffe och kanelbulle under skvaller om sex, drömmar och livsprestationer (eller kanske avsaknaden av just det).

Nu är det grym housemusik till duschen och påklädningen innan kvällens fest!

Puss

Kommentarer
Postat av: din avundsjuka väninna

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Vilka sjukt snygga skor!!!!!!!!!!!!

2008-02-02 @ 20:02:43
Postat av: Petra

Jag trodde också att alla vuxna kvinnor hade hål i öronen, tills en av mina bästa väninnor talade om att hon faktiskt inte hade det. Jag gav henne ett presentkort för piercing av öronen i födelsedagspresent. Så nu kan jag köpa örhängen till henne! =)

2008-02-03 @ 11:21:05
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Jenny

Ha ha spanat på samma sko!!!! Fast det blev en annan (som inte heller var bra för mammaledig-budget) men vad gör man?! Nu ska bara våren komma så man kan bära dem.

2008-02-03 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0