RozzoLive@SlutfunkAfterHour


Fredag eftermiddag på jobbet idag var som en lycklig vals på rosor (nu kan ju inte jag dansa vals, men jag är desto bättre på att vara glad).
Alla var på ett så gott humör, det var korv med bröd till mellis, (själv kräks jag nästan av bambas korvlukt, men kidsen är nöjda och det är väl huvudsaken antar jag) solen sken och fröken Babbel strålade ikapp med den!
Efter mellanmål och gårdsvistelse satte sig alla barnen och kollade på film (Min granne Totoro -underbar) men eftersom jag redan sett den bestämde jag mig för att baka!

Två av tjejerna var med mig och vi plockade ivrigt fram ingredienser och karamellfärg, för här skulle det bakas rymdmuffins minsann...
Och oj, vad det bakades. Mjölet yrde i solskenet och karamellfärgen lyste klar på vår hud, där vi dansandes och pratandes skapade fem galaktiska plåtar med röda och gröna  kosmos-goda rymdmuffinsar.
U N D E R B A R T !

image153

När jag, efter att ha fått MYCKET skeptiska blickar angående min ålder på systembolaget, kom hem och satte mig vid datorn blev jag ju inte på sämre humör direkt.
Jag började blogga och msn:a med världens goaste Grizzlynalle som genast lägger till lite skön musik i våran delade mapp, which me like!

Jag börjar spela hans tidigare mapp (japp, han har en egen mapp på min dator, det är få förunnat) och HERRE JÄTTEJÄVLAR vilket musikset som kom ut i högtalarna.
Det var något av det fetaste jag hört på länge och kände mig som det lyckligaste i världen, där jag sätt ensam i lägenheten med en katt i knät.
Jag höjde på max och kunde inte sitta still här framför datorn, utan rockade på som om jag stod med 100 000 stenade människor på en pir någonstans med lasrarna och projbilderna fladdrander runtom oss.
My gaaaad!

Min dator har ett par gånger påpekat att diskutrymmet börjar ta slut, så jag kollade upp det lite nu,(med gungande huvud) när den började gnälla om det igen och det visar sig att jag har 111 GB musik och 20.6 GB foton.
Det känns rätt mycket tycker jag... Eller?

Ska nog lägga lite tid på att rensa här innan sambon kommer hem.

Kram och kläm


Kommentarer
Postat av: Petra

De där muffinsen ser faktiskt lite farliga ut ;-)
Var de goda?

2008-03-01 @ 18:33:00
URL: http://iconfess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0