Tekniska under

VHS är verkligen hur härligt som helst...
Precis i slutscenen på filmen försvinner bilden och allt på skärmen blir svart-vitt och sprakande.
Jag fullkomligt kastar mig över kameran för att dokumentera det hela.
Bandet prasslar och knastrar en stund innan videoluckan öppnas och spottar ut hyrvideon...
Spottar ut videon en bit vill säga, för mer går inte, då bandet är upptuggat och intrasslat i videons mörka inre.
Kom igen! Det är inte sant?!
Men jodå, det är sant, och jag får senare idag, ta mig en promenad till den trevliga killen som jag hyrde filmhelvetet av och förklara att hans film sitter fast i min video...

image136

image137

I morse bestämde jag mig för att ändra mina morgonvanor, varpå jag gick upp direkt (eller ja, nästan direkt. Snoozade bara en gång) när Kenta började sjunga.
Jag famlade mig fram till duschen (ögonen var så trötta och fortfarande slutna, så jag såg ju för sjutton ingenting) där jag skrubbade, tvålade, champonerade och faktiskt... -Vaknade. 

Jag var nästan helt pigg när jag slutligen lämnade det ångande badrummet och smörjde in mig med väldigt väldoftande krämer och tog på mig väldigt nytvättade och väldoftande kläder.
Ska man ändra morgonrutiner innan jobbet, så ska det göras ordentligt, varpå jag belåtet smackade på lite rouge på de runda kinderna innan jag borstade tänderna och gav terroristerna mat.
Jag gav en snabb fundering åt att lägga mascara på ögonen, men insåg direkt att det orkade jag bannemig inte utan tog mig, ändå nöjd och lite småmallig över min enorma kraftansträngning, ner till cykelkällaren och trampade iväg till min fantastiska arbetsplats.

En arbetsplats där vi idag gjorde ett nytt försök att prata om Sedna och Pluto efter gårdagens graviditetsprat.
Men även idag gled vi iväg på andra ämnen, vilket ju är jätteintressant eftersom barnen har så bra och kloka frågor.
Vi pratade om den absoluta fryspunkten som ju är -273 grader och gled osökt in på flytande kväve (-120 grader) när en flicka frågar:
"Hur kan något som fryser bli flytande?"

Barnen på min avdelning låter verkligen sina fröknar använda sina grå och det blev en lång utläggning om olika gasformer och värmepunkter osv...

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Ha ha ha... Jag läste det här meddelandet innan jag läste anledningen till att det blev VHS och jag tänkte: Men för Bövelen vännen, leverer då på sten åldern eller? Ha ha ha.... UNDERBART MED VHS JU! =)

2008-02-20 @ 15:09:04
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

LEVER DU, ALLTSÅ... =)

2008-02-20 @ 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0