Vad sägs om Broadway snygging?

Vi tjejer har pratat en del om den underbara filmen Big fish och har länge varit sugna på att se den igen.
Idag gör vi slag i saken och jag tog vägen förbi den fantastiska video-solarie-gym- och godisaffären som ligger där vi bor.
Jag köpte en fet godispåse (för jag glömde ju totalt bort, att i den gröna Steinbrenner & Nyberg påsen jag bar i högerhanden låg de tre gluten- och laktosfria bakelserna jag köpt till oss, så att även min krångliga väninna skulle kunna vara med och fika) och letade lite förstrött efter filmen bland de äldre hyllorna innan jag gick fram till killen bakom disken och sa:
"Big Fish, honey. Hur har du det med den?" Samtidigt som jag dängde ner min feta godispåse på vågen som väl fick en mindre chock.
"Ja du, darling" svarade han släpigt och började knappra på sin dator.
"Den har jag i fantastiska VHS" Han skrattade lågt och tittade på mig i förväntan om att jag skulle vända på klacken och lämna honom ensam med mitt godis.
"VHS... Hmm... VHS... Det känner jag igen. Konstigt... Jag är säker på att jag har hört det förut!" Jag kliar mig teatrelistiskt på hakan och låtsas tänka mig bort.

Ja, jag vet! Jag är en töntig idiot, men jag kunde bara inte låta bli och filmen släpptes ändå 2003 så den borde väl ändå finnas i DVD.. Eller?
Men det ligger ju en igendammad video i tv-bänken så den kan ju likagärna användas tycker jag.
Jag hyr filmen som inte ens har ett eget fodral utan ges till mig i ett hemskt och enormt stort orange plastskal.

 

Jag har en musikalsjungande väninna i köket som fixar med vår middag och jag måste nog gå ut dit och banka den kristna musikalskiten ur hennes system.

Herregud, nu kommer hon ut till mig och skrålar:
"Du vill att vi ska säga nej till kärleksgläjen alla våra dager men släpper jag det nu så förnekar jag mig, min kropp, min själ, min lust till dig"
Hon bugar djupt och tackar sin enormt skeptiska publik här vid datorn.
"Hrmpf" och "Kristen skit" är allt hon får ut av mig även om jag vet att hon vill ha rungande applåder och att jag kanske borde ge det till henne.
"Det är ingen kristen skit. Det är Kristina från Duvemåla och det är vackert" säger hon förkrossat och gör smidiga baletthopp in till köket igen.

Hon är fin, min snygga (men totalt musiksmakbefriande) väninna som just nu sitter i soffan och har mördande tråkigt eftersom hon inte får all min uppmärksamnhet.
Bäst jag ger den till henne innan hon glider ner från soffan, likt Björn Gustavsson i parlamentet då han i tips från coachen fick "du har inga ben i kroppen".

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Din musikaliska väninna

OM jag får be... Musiksmak är ju faktist PRECIS det jag har! Hårdrock, punk, rap, progg, opera, musikal, klassiskt, pojkband(får en egen avdelning inom musik tycker ja;),svensktopp, dansband, dance You name it!
Jag är inte helt insnöad i nåt "inne-musik" hörn som vissa andra.... Hrmpf! ;)

2008-02-20 @ 08:36:43
Postat av: Sara

Insnöad... INSNÖAD!!!
Jag ÄR musik... Musik i alla dess former -utan kanske just musikal -dans och pojkband. (för N'sync och East 17 räknas nämligen INTE till pojkband.)
Ska vi tävla om vem som kan mest musik?

2008-02-21 @ 11:14:17
URL: http://vildhallonet.blogg.se
Postat av: Din rednek väninna

Jag glömde skriva country. Yiiihaaa!!!

2008-02-22 @ 12:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0