Viktig sexåring

"Heeeej dååå, fröken Babbel. Jag går hem nu och vi ses INTE i morgon." Stora, blinkande och väldigt viktiga ögon tittar på mig. 
"Nej, det har du rätt i. I morgon är det nämligen lördag  och då är jag vansinnigt upptagen."  Svarar jag och ger henne en hejdå kram.
"Ah, men nästa dag ses vi inte heller, bara så du vet..."  Hon putar med munnen och lägger sin mammas händer på sina axlar.
"Ja, vi får se om fröken Babbel klarar sig utan dig i två hela dagar. Det kan nog bli tufft för dig" säger mamman och tittar på mig med ett leende.
"Särskilt med tanke på att det är helg." Fortsätter hon och försöker med milda drag i armen få med sig sin dotter hem.
"Men bara så du vet så ses vi inte på måndag heller." Flickan i ljusblå sommarklänning lägger armarna i kors över bröstet och låtsas inte alls om att hennes mamma är ivrig att komma hem.
"Jaså," svarar mamman med låtsasförvåning. "Och vad ska du göra på måndag då, min unga dam?"
"Ameeeen! Jag kanske är upptagen!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0