Helt underbart, men vill ändå ha sol nu

Jag har just slagit rekord... Filmmaratonrekord!

Igår morse mötte jag upp en nyss tillfrisknad Grizzlynalle på en kaffe i Linné och vi fick snart sällskap av två, inte ett dugg kaxiga killar.
Vår lördagsnatt hade tagit hårt på dem och de satt och ville nog helst gömma sig från solen medan jag njöt och lapade för kung och fosterland.
Efter någon timma gick vi i alla fall hem till Heff och Heff och beslutade att mörka, genom att kolla på film.
Vi köpte med oss crêpes, hyrde två filmer och bäddade ner oss i den stora soffan.

Efter de två filmerna fanns det sedan ingen hejd. Jag har, sedan ca 15:00 i söndags till ca 01:00 igår, sett:
Håll käft
Gridlock'd
Dogma
The Crow
Gone Baby Gone
The Matrix
The Invisible
The Brave One
Amores Perros
Fargo

Jag har säkert glömt någon också, för det har varit galet mycket film men det har varit helt underbart.
Efter en vecka med alldeles för mycket alkohol har det varit som en lycklig barnsaga att få ligga bland kuddar och filtar i Heff och Heffs soffa, bli serverad middagar, frukostar och mellanmål utan att knappt lyfta på rumpan, sovit och kollat på film om vartannat och fått en och annan klapp på kinden.
Aaahh, vad mysigt!

Ny dag, nya äventyr... Vi får se vad som händer.
Sambon är lite törstig på mitt sällskap så det blir kanske inte mer film hos Heff och Heff just idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0