Jag älskar mina vänner!

De två första dagarna på min efterlängtade semester har varit minst sagt DYYYRA!
Nu blir det inget mer vandrande i stan, ingen frukost i Haga, inga goda luncher ute, inga kaffestop på vägen, inga systembolagetbesök och inga mera kläder på ett par dagar... Herregud! Vart tar pengarna vägen egentligen? Jag fattar ingenting...

Gårdagen skulle innebära en frukost ute tillsammans med Snygg-Erik och min framtida träningspartner
(en ny bekantskap) och en lätt promenad i stan innan hem. Mmmm... Eller huuuuur!
Det blev en heldag, likt måndagen, med ett par nya jeans, massa kaffe, rosé och trevligheter.

Jag, Snygg-Erik och min framtida träningspartner strosade runt i stan och fånade oss i olika affärer och när hon sedan lämnat oss gick vi andra två vidare till Ted Bernardz där vi spenderade minst en timma bland jeans och omklädningsrum, innan vi gick vidare mot Linné för att möta upp min snygga väninna som var i krokarna.
Vi stötte då på en av boysen och bestämde att möta upp honom på en kaffe inom kort.
Snygg-Erik och jag slurpar i oss en smoothie och går skilda vägar då han ska träna. Jag hämtar upp min snygga väninna och möter upp två av boysen på en kaffebar.

Efter kaffe, bröstprat och låga skämt går min snygga väninna hem för att sova en stund medan vi andra går hem till Ralle och kollar på film som tre deghögar i soffan.
Efter film roddar grabbarna ihop en underbar middag, som vi äter med god aptit innan de andra börjar droppa in.
Vi blir till slut ett glatt gäng på åtta personer som sitter i köket och umgås, skrattar och har en helt fantastisk tisdag kväll tillsammans.
Tanken var att vi skulle gå ut, men vi hade det så trevligt, så vi stannade kvar hemma med våra helt sjuka samtalsämnen, dansmattor, XBOX 360, rosévin och egendomligt olika sällskap.

Gårdagens citat går till Ralle som med största allvar säger:
"Hellre en snygg kille än en ful tjej" under en av våra diskussioner.

Klockan 04:20 går jag ut på gatan för att möta upp min taxi (just det... Inga mer taxiresor på ett tag heller) som var på väg. Göteborg ligger då helt tyst och öde, med undantag från en och annan duva som spatserar på gatan. 
Det är alldeles knäpptyst, vindstilla och grått och det är vackert som en saga...

Får se vad den här dagen har att komma med nu. Uj, så spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0