Slagen hjälte

Oj!

Runt 13:30 satte jag mig idag, med en hemmagjord västkustsalladmacka, ett kokt ägg, en nektarin och morotsjuicen som jag blev så sugen på, där den stod i Brämhultshyllan.
Har jag druckit morotsjuice innan? -Nej!
Fick jag nästan kväljningar efter tre stora klunkar? -Ja!
Kommer jag att sluta vara äventyrlig och hålla mig till min säkra och älskade hallonjuice? -Definitivt!

Där satt jag i alla fall med mitt lilla lunchbord och kollade på Renegade med terroristerna tätt intill.
Sedan minns jag ingenting, förrän jag nu, 18:00 slår upp ögonen och möts av två par ogillande blå kattögon då jag, trots att de ju fortfarande sov, sätter mig upp i soffan.
Där har vi legat, alla tre och skedat i fyra timmar... Vad hände?

Det sjuka är att jag hade med lätthet kunnat lägga mig och sova i lika många timmar till. Ja, jag skulle nog till och med kunna sova ända till i morgon, utan att det skulle innebära några större problem.

Gårdagens rosézippande hos Heff och Heff bjöd på många överraskningar, både skrivbara och inte skrivbara.
Jag, och mina ibland närvarande ladies, brukar stå för östrogenet när vi är med boysen, men igår var det en kille (jag inte kände sedan innan) som hade med sig två tjejkompisar i minimala rosa och blått.
Dessa tjejer var visserligen supertrevliga och väldigt socialt kompetenta, men de kändes lite unga. När den minimala blå och jag sitter och pratar om arbete med barn kan jag inte låta bli, utan frågar hur gammal hon är.
"Jag är 18 år och minimala rosa ska snart fylla 19 år."

18 år... ARTON ÅR!!!
Jag blev helt plötsligt hundra år. Hundra år på en tiondels sekund. Attans!
Jag brukar skoja om att unga människor är 12, men de här tjejerna ÄR ju 12. De är födda på 90-talet för sjutton. Herregud!

När det sedan blev min tur att berätta ålder skrattade de mig rått i ansiktet och sa (efter att de torkat tårarna):
"Nej, men på riktigt. Hur gammal är du?"
Bittert... "Fortfarande 30."

Det slutade med inblandning och intygelse från en av boysen för att övertyga tjejerna om att jag faktiskt var så lastgammal som jag påstod.
Varför skulle jag hitta på en sådan sak? Jag hade väl lätt sagt 22 (vilket ju i och för sig är vad jag har fyllt i åtta år nu) om det hade varit hela sanningen.
18 år... Shit!

Kopplet av människor gick sedan till Bliss, där Grizzlynallen, Faik och Ante spelade. Det var en väldigt lyckad kväll och det var en väldigt glad Sara som hoppade runt och kramade på folk...

Nu ska vi se hur det blir med den tänkta städdagen som jag ju så lämpligt började med att sova bort. Jag har fått utgång-på-Razzia-förfrågningar och någon slags bloggfest-invitation. Jag kanske bara ska tacka nej till allt och vara hemma för en gång skull.
Låt mig suga på den karamellen ett par timmar.


Kommentarer
Postat av: Kotteby



Se det positivt. Hur du än vrider och vänder på det, så kommer jag alltid att vara ett år äldre än dig.

2008-07-19 @ 01:49:45
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Mådis

Du VET iallafall att du fått vara med på vår jord i 30 år. Dessa unga flickor kanske aldrig kommer att kunna säga det. Allt kan ju hända.(Hemsk tanke men sant!)Var stolt och glad för åren du funnits till. Jag kan säga att jag minsann existerat i 43 år. Och hade jag inte gjort det hade jag ju varit död. Och vad tråkigt om alla stannat vid 22 års ålder. Bl.a hade våra jobb rykt. Ingen 22-åring vill väl sitta med mig o Mattestegen i ett klassrum?

Och vad konstigt om mormor o mamma o jag varit i samma ålder!! Stött på samma män? Hujeda mej.

Puss på dig, du goa människa.

2008-07-19 @ 21:58:18
Postat av: Petra

Men jösses kvinna! Stop worrying! Du ser ju inte en dag äldre ut än aderton själv. :-p

2008-07-22 @ 12:44:26
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0