Lycklig

"Tänk på att packa lätt. Det finns inte så mycket plats på motorcykeln" säger han när vi pratar i telefonen innan fredagens avfärd.
"Inga problem" svarar jag käckt och packar... -Ingenting!
Jag fick med mig hudvårdsprodukter och en tandborste. Inte ens en strumpa åkte med i påsen.
Han sa ju packa lätt...

Herregud vad underbart det var.
Vi tog småvägarna till Varberg, där vi stannade på kaffe -och glasspause på fästningen och när vi kom till Falkenberg började det smådugga lite, varpå vi bestämde oss för att käka på Oceans, och tro mig. Det var en middag av rang!
Vi beställde in skaldjurstallriken och frossade som rockstars i kräftor, räkor, musslor, ett äckligt ostron och diverse tillbehör.
Mätta och belåtna fortsätter vi sedan på strandvägen till Halmstad i underbart solljus och vackert landskap.
Att få sitta på en motorcykel och se håret fladdra i backspegeln, vägen försvinna under hjulen och låta tankarna vandra fritt är lätt något av det mest fantastiska jag har varit med om.
Jag kan verkligen se bilden där jag blir en bikerbrud. Love it!

I Halmstad fixade vi hotelrum och gick sedan direkt och satte oss med en flaska rosé mellan oss, på en mysig innergård.
Vi hade det så bra så det var löjligt och det var två mycket nöjda kompisar som på lördagsmorgonen gick och handlade underkläder och endagslinser (han hade packat lika lätt som jag) och tog cykeln till Tylösand.
Jag bytte om till bikinin på toan och det var nog en underbar syn när jag kommer gåendes i en bikini, med ryggskyddet på ryggen, hjälm och jacka i famnen, ett fett leende och travar ner på stranden för att sola lite.

På vägen hem öppnade sig himlen och det fullkomligt vräkte ner regn på oss. Men det fina är, att det gjorde ingenting. Jag var blöt inpå bara skinnet men satt ändå där bak på hojen och bara njöt.





Hemma möttes vi av sambons underbara lilla systerdotter. Detta mästerverk till barn får mig alltid att bli så glad. Hon är verkligen helt gudomlig. Som en blond liten saga.
Min lilla mc knutte ligger utslagen i soffan medan sambon, systerdottern och jag dansar runt till fet house och gungande hip hop på vardagsrumsgolvet.

Vid 00:00 snåret lämnade jag sambon på spårvagnen för att möta upp boysen i Linné. Hela ligan var samlade och det var än en gång jag och en hel hög underbara killar. Vi tog en repa på Pustervik och Stearin innan vi mötte upp sambon och de andra tjejerna på Nivå för att sedan i vanlig ordning avsluta kvällen på Orgia.

Vilka dagar jag har haft. Det är verkligen helt sinnes och även om det har varit fruktansvärt dyrt, så är det lätt värt att inte ha några pengar kvar när semestern är slut.
Nu blir det kaffe på stan och förhoppningsvis en hemmakväll i soffan, för det har jag inte haft på flera veckor.
I morgon bitti åker vi  till iväg och börnar vattenskotrar på Björkön!
Lovely...


Kommentarer
Postat av: Mia

Fortfarande sjukt avis, mc is da shit!!!!!

2008-07-14 @ 01:54:33
URL: http://www.thesweetestblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0