Lyssna på kroppen eller hjärtat?

Nu har jag varit hemma i ca en timma och hunnit ta mig en power nap i soffan, tillsammans med två mammiga och håriga små kringlor, med Katie Meluas mjuka röst mysandes i vardagsrummet och Hells Kitchen på mute på tv:n.
Tanken är nu att färga håret och ta mig ner till Dubliners, där sambon jobbar ikväll, för att kolla på matchen där...
Men orkar jag det?

Jag har på senare tid insett, att jag är ju aldrig hemma.
Jag har inte sett på tv på evigheter och mina djur får alldeles för lite kärlek och ompyssling.
Jag är ju egentligen vansinnigt trött, men ger mig aldrig tid att varva ner tillräckligt mycket för att märka det. Nu när jag slog upp ögonen efter min tupplur känner jag mig helt vimmelkantig av trötthet.

Så då är frågan... Ska jag fortsätta att slappa hemma och skita i allt vad vänner, fotboll, idiotmycket folk samt panikpackning inför den stressiga morgondagen innebär eller ska jag sätta på lite rivig musik, färga håret, packa medan färgen sitter i och sedan cykla ner till mina vänner som väntar på mig?

I just don't know what to do with myself!




Kommentarer
Postat av: Mådis

Klart du ska gå! De små kissarna har förmåga att uppskatta kvalité, inte bara kvantitet.Tro mig, har haft många små kattdjur.

2008-06-18 @ 20:29:33
Postat av: Petra

Jag gissar vilt här nu, men.... Du gick ut? ;-D

2008-06-18 @ 21:12:05
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0