Morgonbestyr

Efter att med stor frustration, försökt få skolans ena tv att fungera till innan Hej hej sommar börjar, kommer vi med blossande kinder på att det ju inte längre finns någon marksändning.
Vi har alltså ringt vaktmästaren och efterlyst en ny antennkabel, hämtat den stenåldriga antennen som man sätter på tv:n och spretar ut efter mottagning, druckigt enorma mängder kaffe för att lugna de rusande nerverna och gjort otaliga kanalsökningar när ljuset gick upp... Fan... Digital sändning.
Ring a bell?

Jakten efter kanalerna gick vidare genom att ringa intendenten och be om lov att få köpa digitalbox.
Herregud! En skola med 450 elever, utan tillgång till tv. Vi är som ett stort museum.
Hur ska vi nu kunna följa friidrotts-vm, fotbollen och annat viktigt, såsom Hej hej sommer tex?

Visst fick jag med min silkeslena fjäskröst och löften om kaffe, lov att köpa digitalboxar till skolan, men först måste jag luska ut med vilken affär vi har avtal.
Nu har jag engagerat rektorer, expeditionspersonal, vaktmästare och intendenter i min vilda jakt på tv-mottagning och det verkar gå vägen.
Väntar i skrivandets stund på ett samtal som talar om att jag har en rekvisition och kan åka och handla inom en förhoppningsvis väldigt snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0