Oförskämt fräsch... Och inte ens sommarfräsch

Jag är en oansvarlig liten människa.
En oansvarlig och karaktärslös liten människa utan någon som helst självdisciplin eller förmåga att stoppa i tid..

Det skulle ju bara vara en snabb öl efter jobbet igår... EN snabb öl.
En öl som med lätthet blev två, och sedan tre, för att raskt gå vidare mot fyra, för att slutligen något sluddrande, sluta vid sju.
SJU öl, Sara... På en måndag.
Välplanerat och genomtänkt, verkligen! (One step a head... ALL the time).

Men det var sju väldigt trevliga öl i sällskap av först en och sedan två härliga killar.
Herr Anonym och trevligkille vet minsann hur man underhåller en lady(?!) på bästa sätt.
Att ladyn sedan höll samma fart som dem i ölhävartävlingen vi tydligen deltog i, var väl inte så lämpligt med tanke på att ladyn är lite mindre, men oj, vad gott det var.

         

I morse ringde jag jobbet och talade om att jag nog blir lite sen.
Var liksom tvungen att ta en lååång kall dusch och bälja i mig fyra liter vatten innan jag vinglade iväg på Contessa.
Jag köpte med mig förskt bröd, ost och grönsaker, ringde och beordrade kollegorna att sätta på enorma mängder kaffe och dukade sedan upp ett magnefikt frukostbord medan kidsen kollade Hej hej sommar!

Nu känner jag mig härligt sprakande av koffeinet, ren av duschen och omtyckt av barnen, samt av min fantastiska chef som tidigare talade om att hon bara älskade mig, då vi satt i personalrummet och jag körde mitt vanliga skämtsamma race med damerna där.
Nu härliga jobb, är det dags att ta kidsen till bamba.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag säger det igen: HUR orkar du???? =D

2008-06-17 @ 11:38:06
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: my&sophie

haha fan vilken härlig blogg du har!

2008-06-17 @ 13:14:55
URL: http://aligater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0